خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/03/18 - 16:19
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به تصویب کلیات لایحه رتبه بندی:

پاسخ یک دهه انتظار معلمان باید تصویب قانون انگیزشی و جامع باشد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با یادآوری تصویب کلیات لایحه رتبه بندی معلمان در صحن علنی مجلس، تصریح کرد: پاسخ یک دهه انتظار معلمان باید یک قانون انگیزشی، جامع و کامل باشد. ایرادات زیاد لایحه رتبه بندی را در کمیسیون آموزش برطرف خواهیم کرد.

امانقلیچ شادمهر در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تصویب لایحه نظام رتبه بندی معلمان در نشست امروز (سه‌شنبه ۱۸ خردادماه) صحن علنی مجلس، عنوان کرد: یکی از چالشی ترین موضوعات که بیش از یک دهه تا امروز نتیجه قابل دفاعی نداشت بلکه باعث سردرگمی و بروز تبعیض بین قشر معلمان شده امروز در مجلس به تصویب رسید.



قانون رتبه بندی که در همه دنیا شناخته شده است          



نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس شورای اسلامی افزود: قانون رتبه بندی که در همه دنیا شناخته شده و اجرایی شده است اما هنوز در ایران اسلامی مان برای ایجاد انگیزه که حتی در سند تحول بنیادین آموزشی هم اشاره شده کش و قوس های زیادی داشته و در حال حاضر نیز متاسفانه با مواد مطروحه در لایحه رتبه بندی باعث سردرگمی شده است.



بین رتبه‌های پنجگانه ظلم آشکار و نابرابری ملموس است



وی با بیان اینکه بخش دشوار رتبه بندی نحوه ارزیابی آن است، ادامه داد: کدام یافته‌های علمی تایید کرده است که معلمی با ۲۴سال سابقه کارایی کمتر از یک معلم دیگر دارد؟ در کدام داده های علمی یافت شده که «تعیین درصد جهت تخصیص سهمیه» مرزبندی شود؛ نظارت به عهده کیست؟  بین رتبه‌های پنجگانه ظلم آشکار و نابرابری ملموس است.



شادمهر یادآور شد: وقتی اصلی ترین رکن معلم است و ارتقای علمی و افزایش انگیزه محور باشد این درصد بندی چه معنا دارد. مگر انگیزه و کارایی و صلاحیت مرز دارد که ما صف کشی کردیم؟



رتبه بندی سودی برای دانشجو معلمان ندارد



وی با تأکید بر اینکه اصلاحیه ماده 4 این لایحه لازم و ضروری است، افزود: چراکه این ماده به ضرر دانشجو معلمان است  لذا شرط دو سال جهت ورود به فرایند رتبه بندی حذف شود.



این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: در نهایت این که آیا این مسیر در غایت به افزایش انگیزه و ارتقای کیفیت در آموزش و پرورش ختم خواهد شد؟ یا این که بر همان پاشنه خواهد چرخید که در سال ۹۴چرخید نه خبری از انگیزه بود و نه خبر از کیفیت آموزشی؛ بر همین مبنا کمیسیون آموزش نگاه اصلاحاتی جدی به این لایحه خواهد داشت.



عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اعضای کمیسیون این لایحه را در اولویت دستور کاری خود قرار داده‌اند و قطعا همه این ایرادات را رسیدگی و برطرف خواهند کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 320884
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار