خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/02/13 - 12:39
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
خانلری:

وضعیت فرهنگیان در شأن سیستم آموزشی کشور نیست

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با بیان اینکه وضعیت فرهنگیان در شأن سیستم آموزشی کشور نیست، ایجاد قراردادهای متفاوت برای نحوه دریافت حقوق و مزایای معلمان را زمینه‌ساز بروز تبعیض و نارضایتی بین آنها دانست.

کارن خانلری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، در مورد اظهارنظرهای مختلف مسئولان حوزه آموزشی کشور پیرامون وضعیت نامطلوب معلمان، گفت: وضعیت معلمان بسیار نامطلوب است به ویژه نیروهایی که به صورت قراردادی و حق‌التدریسی در آموزش و پرورش فعالیت کرده و برابر با زحمتی که می‌کشند حقوق و مزایا دریافت نمی‌کنند و این امر در خور سیستم آموزشی کشور نیست.



دسته‌بندی قرارداد معلمان بستری برای ایجاد تبعیض بین آنها شد



نماینده مردم ارامنه شمال ایران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هم‌اکنون شکل‌های متفاوتی برای جذب نیرو در وزارت آموزش و پرورش وجود دارد که مشخص نیست از چه زمان و بر چه اساسی مسئولان حوزه آموزش به این نتیجه رسیدند که باید این نوع دسته‌بندی را ایجاد کنند.



وی تصریح کرد: دسته‌بندی معلمان و ایجاد قراردادهای متفاوت برای فعالیت در آموزش و پرورش زمینه بروز تبعیض و نارضایتی را بین آنها ایجاد کرده و به یک معضل جدی تبدیل شده است، چرا که دستمزدهای متفاوتی دریافت می‌کنند و عده‌ای از آنها مشمول دریافت مزایای این بخش قرار نمی‌گیرند.



ارتقای وضعیت معلمان در گروی افزایش اعتبارات حوزه آموزش در بودجه سالانه است



این نماینده مردم در مجلس دهم یادآور شد: ما در سال‌های گذشته تلاش زیادی کردیم که مشکلات فرهنگیان را حل کنیم و مصوبات مختلفی هم برای تحقق این مهم ایجاد کردیم، اما در نهایت به دلیل مشکل کمبود بودجه که از سوی مسئولان وزارت آموزش و پرورش مطرح شد که البته درست هم گفتند، موفق به رفع مشکلات این بخش نشدیم.



عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مشکل کمبود بودجه نباید مانعی در مسیر ارتقای وضعیت معلمان باشد، بنابراین باید به طور جدی برای رفع مشکلات آنها چاره‌اندیشی شود، ضمن اینکه می‌توان اعتبارات تخصیص یافته به این بخش را در بودجه سالانه افزایش داد، چراکه آموزش زیربنای ارتقای تمام حوزه‌ها و زمینه‌ساز رشد و توسعه کشور است./



پایان پیام

  • کد خبر : 297271
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار