خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/02/23 - 10:57
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
کتابخانه مجلس در سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب؛

وزیر فرهنگ از کتاب تازه نشر خود در غرفه کتابخانه مجلس رونمایی کرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سومین روز نمایشگاه، از غرفه کتابخانه،‌ موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی در نمایشگاه کتاب بازدید و از کتاب جدید خود که انتشارات کتابخانه مجلس است، رونمایی کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت از روابط عمومی و امور بین‌الملل کتابخانه،‌ موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی،  محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سومین روز نمایشگاه، جمعه بیست و دوم اردیبهشت ماه، از غرفه  کتابخانه،‌ موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی در نمایشگاه کتاب بازدید و از کتاب جدید خود که انتشارات کتابخانه مجلس است، رونمایی کرد.



کتاب «تکوین و تحول مفهوم دولت در دوره جمهوری اسلامی» اثر محمدمهدی اسماعیلی، وزیر  فرهنگ و ارشاد اسلامی، یکی از کتب تازه نشر انتشارات کتابخانه،‌ موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی است. حجت‌الاسلام والمسلمین قاسمیان، رئیس کتابخانه مجلس نیز بر آن مقدمه نوشته است.



در زیر، خلاصه‌ای از معرفی این کتاب ذکر می‌شود:



دولت علاوه بر این که مفهومی پیچیده است، واقعیت روزمره ای است که نمی توان آن را نادیده انگاشت. همواره از دولت و نقش آن در زندگی سیاسی سخن گفته می شود، اما همین که بخواهند دولت را توضیح دهند و عناصر آن را با توجه به شرایط تاریخی و فرهنگی یک جامعه بشکافند، دشواری ها آغاز و پرسش های بنیادینی مطرح می شود.



در این کتاب به مباحث زیر پرداخته می شود: خوانش هرمنوتیکی از تحول مفهوم دولت در ایران معاصر؛ دولت ملی، دولت سرزمینی؛ مفهوم ملت در دولت جمهوری دموکراتیک اسلامی؛ صورت بندی مفهوم ملت در دولت جمهوری اسلامی؛ مفهوم ملت در نظریه ی دولت اسلامی؛ تحول در ماهیت مجلس؛ از شورای «ملی» تا شورای «اسلامی»؛ دولت سرزمینی در دوره  جمهوری اسلامی؛ امکان یا امتناع؟؛ تحول در قوه  مجریه؛ از تمرکزگریزی تا تمرکزگرایی؛ قوه قضائیه؛ از مدیریت شورایی تا مدیریت فردی؛ تحول مسائل رهبری؛ از تصویب تا بازنگری قانون اساسی و از استعمار تا استقلال (جایگاه استقلال طلبی در تحول مفهوم دولت در دوره جمهوری اسلامی)./



پایان پیام

  • کد خبر : 361593
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم