خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/12/13 - 08:34
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
درخشان:

وزیر آموزش و پرورش پیرامون تکمیل ناعادلانه ظرفیت فرهنگیان در سیستان و بلوچستان پاسخگو باشد

عضو مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان در مجلس، از رویکرد غیرشفاف و ناعادلانه وزارت آموزش و پرورش در تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان در شمال و جنوب این استان انتقاد کرد و از وزیر آموزش و پرورش خواست تا در این زمینه پاسخگو باشد.

عبدالناصر درخشان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه انتظار می‌رفت جذب سهمیه 700 نفری تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان استان سیستان و بلوچستان براساس شفافیت و عدالت صورت بگیرد، گفت: بی‌تردید نگاه عدالت‌محور در تامین زیرساخت‌های لازم در حوزه آموزش می‌تواند زمینه شکوفایی استعداد دانش‌آموزان در سراسر کشور را فراهم کند تا در یک چرخه علمی و قاعده‌مند هم شانس حضور در دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه فرهنگیان را داشته باشند و تحقق این مهم در مناطق محروم اهمیت بیشتری نیز دارد.



نماینده مردم ایرانشهر، سرباز، راسک، بمپور، دلگان، فنوج، لاشار، بنت، آشار و آهوران در مجلس، ادامه داد: تامین نیروی انسانی برای ارائه خدمات آموزشی در مناطق محروم می‌تواند به توسعه عدالت آموزشی و جبران افت شدید تحصیلی دانش‌آموزان منجر شود و این در حالی است که در مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان کمبود نیروی معلم به یک بحران تبدیل شده است.



وی تصریح کرد: متاسفانه به نظر می‌رسد اقدامات مسئولان مربوطه در این حوزه مغایر با اهداف بلند نظام مقدس جمهوری اسلامی است کما اینکه انتخاب گزینشی 700 نفر در فرآیند تکمیل ظرفیت فرهنگیان استان سیستان و بلوچستان گواه این ادعاست و پذیرش 220 نفر در جنوب استان و 480 نفر در شمال استان از نبود شفافیت در این زمینه حکایت دارد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: آنچه مسلم است هدف از تکمیل دانشگاه فرهنگیان استان سیستان و بلوچستان در بهمن ماه سال جاری، کاهش مشکل کمبود نیرو و جذب نیروهای بومی بوده است و در بخشی از ابلاغ رییس جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور نیز آمده است که دانش‌آموزان استخدام شده از محل این مجوز پس ازفارغ‌التحصیلی باید در مشاغل آموزگاری دوره ابتدایی و در مناطق استان سیستان و بلوچستان که با کمبود نیرو مواجه می‌باشند، مشغول به کار شوند.



عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲، تاکید کرد: برغم این تاکیدات در کمال ناباوری شاهد تبعیض آشکار در تخصیص این سهمیه در شمال و جنوب استان بدون در نظر گرفتن ضریب محرومیت هستیم به طوری که به جنوب استان که نیاز و خلاء بیشتری در این خصوص دارد این سهمیه تنها به 220 نفر اختصاص یافته در حالیکه برای شمال استان که با تراکم نیرو مواجه است برای480 نفر در نظر گرفته شده است ضمن اینکه پذیرش نیرو در شمال استان شامل برخی دانش‌آموزانی شده است که از رتبه و تراز کمتری نسبت به دانش‌آموزان پذیرفته شده در جنوب استان، برخوردار هستند.



وی افزود: هم‌اکنون این سوالات از وزیر آموزش و پرورش مطرح است که چرا در جذب سهمیه 700 نفری تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان استان سیستان و بلوچستان به صورت غیرشفاف عمل شده است؟ علت عدم اعلام نتایج توسط سازمان سنجش چیست؟ چرا اعلام نتایج از طریق درگاه اداره کل استان سیستان و بلوچستان انجام شده است؟



عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: ما این سوالات را به طور جدی پیگیری خواهیم کرد و امیدواریم وزیر آموزش و پرورش پاسخ قانع‌کننده‌ای برای آنها داشته باشد و در جهت احقاق حق حوزه آموزش جنوب استان سیستان و بلوچستان گامی اساسی بردارد./



پایان پیام

  • کد خبر : 358199
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم