خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/05/18 - 17:02
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
وحیدی پاسخ داد:

وزیر آموزش و پرورش آینده باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با برشمردن ویژگی‌های وزیر آموزش و پرورش ایده آل، گفت: وزیر آموزش و پرورش آینده باید روحیه انقلابی‌گری، ایثارگری، شجاع و فساد ستیز، جوان، مردمی و ساده زیست باشد.

محمد وحیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره شاخصه‌های وزیر آینده آموزش و پرورش آینده، ضمن تبریک برگزاری عزتمندانه مراسم تنفیذ و تحلیف ریاست جمهوری، عنوان کرد: امید داریم با روی کار آمدن کابینه جدید، گامی مهم در جهت مدیریت جهادی و تغییر شرایط به نفع مردم برداشته شود. 



نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آموزش و پرورش رکن اصلی در نظام آموزشی کشور، در تربیت و آموزش تخصصی نسلی است که قرار است فردای ایران را بسازد، افزود: مدیریت در آموزش و پرورش باید با نگاه کارشناسانه و تخصصی حاکم شود.



وی تصریح کرد: بر همین اساس، باید فردی از جنس و بدنه آموزش و پرورش که آشنا به لایه های پنهان و آشکار و سطوح مختلف و متنوع آن باشد و خود نیز تربیت یافته این حوزه باشد در آموزش و پرورش گمارده شود.



وحیدی تأکید کرد: لازم است فردی در رأس آموزش و پرورش باشد که در مقاطع مختلف تحصیلی تدریس کرده و در سطوح مختلف مدیریتی نقش ایفا کرده باشد، تا بتواند گره‌ای از این سازمان بزرگ باز کند و با مدیریت جهادی و مناسب بتواند گامی مهم برای آینده سازی و پیشرفت کشور بردارد.



عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس افزود: باید وزیری که آشنا به سند تحول بنیادین، نظام رتبه بندی معلمان و دغدغه مند معیشت فرهنگیان و در عین حال از جنس و بدنه آموزش و پرورش باشد برگزیده شود.



وی با برشمردن ویژگی‌های وزیر آموزش و پرورش، عنوان کرد: معتقدم وزیر آموزش و پرروش باید دارای روحیه انقلابی‌گری، ایثارگری، شجاع، فساد ستیز، جوان، مردمی، ساده زیست، کارآمد، نخبه، دارای کارنامه، برنامه محور، متخصص در امر آموزش و پرورش، مردی خستگی ناپذیر و جنسی از تبار خانواده آموزش و پرورش باشد./



پایان پیام

  • کد خبر : 324669
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار