خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/02/18 - 16:38
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
قاضی زاده هاشمی:

وزارت فرهنگ چه اقدام حمایتی در قبال مرحوم آهنین جان انجام داد؟

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، در واکنش به تصاویر منتشر شده از آخرین لحظات زندگی مرحوم آهنین جان، تصریح کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید توضیح دهد  چه اقدامات حمایتی در قبال این شاعر فقید و سایر هنرمندان انجام داده است.

سیداحسان قاضی زاده هاشمی در گفت‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره درگذشت قاسم آهنین‌جان، شاعر و منتقد ادبی، که تصاویر تکان دهنده‌ای پس از مرخص شدنش از بیمارستان و پیش از مرگ از او در فضای مجازی منتشر شده، عنوان کرد: تصاویر منتشر شده از مرحوم آهنین‌جان موجب تکدر خاطر بسیار از هموطنان شد و بار دیگر ضرورت رسیدگی بیش از پیش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به هنرمندان کشور را یادآوری می‌کند.



نماینده مردم فریمان و سرخس و بخشهای احمد آباد و رضویه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گفته می‌شود مرحوم آهنین جان در اواخر عمر هنری خود در وضعیت مساعد به لحاظ مادی به سر نمی‌برد، افزود: فلسفه ایجاد صندوق اعتباری هنر رسیدگی به وضعیت هنرمندان و کمک به این عزیزان است و نبایستی اجازه داد که چنین وقایعی تلخی از سر بی اعتنایی به هنرمند رقم بخورد.



عضو کمیسیون فرهنگی مجلس یادآور شد: با توجه به انتشار روایت‌های تکان دهنده‌ای از درگذشت مرحوم آهنین جان، ضرورت دارد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در رابطه با اقدامات صورت گرفته در این حوزه برای تنویر افکار عمومی توضیحاتی ارائه کند. بی عملی وزارت ارشاد در این موضوع به هیچ عنوان قابل قبول نیست./



پایان پیام

  • کد خبر : 318792
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم