خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/09/20 - 11:06
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
عملکرد قابل قبول 100روزه وزارت علوم

وزارتی که روی ریل برنامه های ارائه شده در صحن حرکت می‌کند

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با برشمردن اقدامات صورت گرفته طی 100 روز کاری ابتدایی وزارت علوم، گفت: وزارت علوم روی ریل برنامه محوری حرکت می‌کند و اقدامات مثبتی در طی 100 روز گذشته در این وزارتخانه صورت گرفت.

مهرداد ویس کرمی  در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  در ارزیابی عملکرد 100 روزه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به گزارش وزیر در نشست کمیسیون آموزش، اظهار کرد: این گزارش نشان داد که اقدامات مثبت و ارزنده‌ای طی 100 روز گذشته در وزارت علوم صورت گرفته که از مهم‌ترین آنان، تشکیل کمیته انتصابات برای انتخاب رؤسای دانشگاه‌ها، طرح جدید وزارت علوم برای دانش آموختگان مقطع دکتری به جای گذراندن خدمت سربازی، تأسیس معاونت فناوری در وزارت علوم، ایجاد نظام ایده‌ها و نیازها و چابک سازی چارت وزارت علوم اشاره کرد.



ایجاد معاونتی که تا کنون وجود نداشت



نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس، مشورت پذیری و تکیه به نظرات جمعی را نقطه مثبتی در وزارت علوم برشمرد و گفت: یکی دیگر از اقدامات مهم ایجاد معاونت فناوری در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بود که چنین معاونتی تاکنون در این وزارتخانه وجود نداشت.



وی، تشکیل کمیته‌ها و سازوکار برای ارتباط بین دانشگاه و صنعت را یکی دیگر از اقدامات مهم در وزارت علوم برشمرد که وزیر به آن توجه جدی داشته و برای آن برنامه دارد، این مهم نیاز امروز جامعه ما است.



توجه به نخبگان و ایجاد شفافیت در دوره جدید 



ویس کرمی، توجه به نخبگان را یکی دیگر از مهم‌‎ترین برنامه‌های وزارت علوم دانست که جای تقدیر دارد و اضافه کرد: ایجاد شفافیت در وزارت علوم نیز یکی دیگر از گام‌های مثبت طی روزهای گذشته به شمار می‎آید که حتی در این زمینه آخرین وضعیت نامه‌ها در این ارگان قابل رصد و پایش باشد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در مجموع، عملکرد وزارت علوم طی 100 روز ابتدایی کار قابل قبول به شمار می‌آید و به این دلیل که خود آقای زلفی گل از بدنه دانشگاهی و از نخبگان به شمار می‌آید، وضعیت خوبی را در این وزارتخانه حاکم کرده است.



وی تعامل وزارت علوم با نمایندگان مجلس برای حل مشکلات در استان‌ها را نیز مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: وزارت علوم روی ریل برنامه‌های ارئه شده در صحن حرکت می‌کند.



تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی وزارت علوم هزینه‌ای برای دولت ندارد



عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در پایان با ذکر دو مسئله خواستار توجه وزارت علوم به حل این مسائل شد و گفت: تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی در وزارت علوم با وجود اینکه بار مالی برای این وزارتخانه و دولت ندارد صورت نگرفته که جای سئوال دارد. همچنین ضرورت دارد وزارت علوم نسبت به نطریه پردازی علمی که در وزارت علوم مغفول مانده است، اقدامات جدی کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 333250
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار