خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/05/15 - 11:01
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
سرویس : فرهنگی
سعیدی با اشاره به اعلام وصول طرح سوال از وزیر ورزش و جوانان:

وزارتخانه های دخیل در توزیع امکانات باید پاسخگوی ضعف عملکرد خود باشند

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نوجوانان و جوانان، آینده سازان این سرزمین محسوب می شوند، گفت: سرمایه‌گذاری روی این گروه سنی از تحصیل گرفته تا ورزش و مهیا کردن امکانات آموزشی و ورزشی هزینه نیست بلکه سرمایه است و تکیه زدن بر کرسی وزارت آموزش و پرورش در کنار وزارت ورزش و جوانان آینده سازی و ساختن آینده است و ضعف عملکرد این دو وزارتخانه به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

معین الدین سعیدی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد بی توجهی به توزیع عادلانه امکانات ورزشی در مناطق محروم گفت: نوجوانان و جوانان، آینده سازان این سرزمین محسوب می شوند، سرمایه‌گذاری روی این گروه سنی از تحصیل گرفته تا ورزش و مهیا کردن امکانات آموزشی و ورزشی هزینه نیست بلکه سرمایه است و تکیه زدن بر کرسی وزارت آموزش و پرورش در کنار وزارت ورزش و جوانان آینده سازی و ساختن آینده است، ضعف عملکرد این دو وزارتخانه به هیچ عنوان قابل قبول نیست. 



نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی افزود: همراهی با دو وزارتخانه مذکور از اولویت‌های هر سازمان و وزارتخانه دیگری است که متاسفانه همکاری چنین مهمی را کمتر از طرف سایر حوزه‌ها شاهد بودیم. بر همین اساس بیش از هر گلایه‌مندی اول خود وزارتین آموزش و پرورش و ورزش و جوانان، بعد سایر وزارتخانه‌ها در مورد آینده ناخوشایند اشتغال تا ازدواج و خالی بودن نام جوانان ایرانی در بسیاری از عرصه‌های ورزشی کشور باید پاسخگو باشند.



چرا سازمان برنامه و بودجه به وظایف خود عمل نمی‌کند 



عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، با انتقاد از عملکرد سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: تا این لحظه سازمان بی برنامه و بودجه ریالی از ۲۷ درصد اعتبار اختصاص داده شده به وزارت ورزش و جوانان را جهت اجرای پروژه های ورزشی پرداخت نکرده است، چرا چنین بی توجهی را باید شاهد باشیم.



وی با اشاره به عدم تخصیص منابع متناسب در مناطق کم برخوردار یادآور شد: فاصله معنادار و تاریخی بین تخصیص امکانات به ویژه سرانه ورزشی بین استان‌های کشور وجود دارد که سیستان و بلوچستان میان آنها بیشترین فاصله را دارد، دولت سیزدهم و وزرای این دولت از جناب آقای سجادی تا نوری این مسئله را بپذیرند که این فرزند ایران زمین بیش از گذشته نیازمند توجه است.



هر دوره وزرا وعده امروز و فردا می‌دهند



سعیدی ادامه داد: گاهی شاهد هستیم که دو دهه از پروژه های ورزشی نیمه ساخته می‌گذرد و هر دوره وزرا وعده امروز و فردا می‌دهند و کمبود منابع را بهانه‌ای برای عدم توجه خود می‌دانند، تمام این سیاست‌های در پیش گرفته شده  از آموزش و پرورش گرفته تا فعالیت‌های ورزشی همه به نوعی هدر رفت استعدادهای درخشان نیروی انسانی در المپیادهای علمی و المپیک ورزشی است که جایگاه ایران را در سطح بین‌المللى متزلزل خواهد کرد.



 اجرای بند ۹ اصل سوم قانون اساسی لازم و ضروری است



نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد: وزارت ورزش و جوانان تا این لحظه برنامه خود را برای درخشش استعدادهای مناطق محروم و کاهش فاصله ها نداشته است، اجرای بند ۹ اصل سوم قانون اساسی در بحث رفع تبعیض‌های ناروا به صورت واضح نادیده گرفته شده است و تاکنون با پیگیری‌های صورت پذیرفته، وعده و وعیدهای داده شده هیچکدام جامه عمل نپوشیده است، از طرفی شاهد هستیم خود مردم پیشگام تکمیل پروژه های نیمه تمام هستند، اما دریغ از یک حرکت از طرف وزارتخانه ورزش و جوانان برای به سرانجام رساندن یک پروژه نیمه تمام، این فاصله معنادار آموزشی و ورزشی برای ایران تبعات سنگینی به دنبال دارد.



طرح سوال از وزیر اعلام وصول شد



عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان یادآورشد: با توجه به فاصله معنادار سرانه ورزشی و عدم تخصیص امکانات از وزیر ورزش و جوانان طرح سوالی خواهم داشت، که این مسئله توسط هیات رئیسه اعلام وصول شده است.



سعیدی با اشاره به عملکرد مثبت وزارت نیرو اظهار کرد: در طول یکسال گذشته با درخواست و مطالبه عمومی مردم سیستان و بلوچستان از طرف محرابیان وزیر نیرو شاهد اتفاقات خوشایندی در حوزه آبرسانی هستیم اما تا نقطه ایده آل فاصله داریم، طی یکسال اخیر تعدادی از کودکان سرزمین من  جان خود را بابت کمبود امکانات ورزشی و تفریحی از دست داده‌اند. این روزها هوتگ برای نوجوانان سیستان و بلوچستان به مکان ورزشی تبدیل شده و فریاد و ضجه خانواده‌های قربانیان برای وزرا، فقط در حد شنیدن سمفونی غم‌انگیز است.



 عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: امروز کمبود منابع برای تمام حوزه‌ها مشهود است و این کمبود امکانات برای وزرا بهانه اصلی است که قبل از تکیه زدن آنها بر کرسی وزارت وجود داشته است، آقای سجادی به عنوان وزیر ورزش و جوانان که سابقه درخشانی در عرصه قهرمانی ورزش را داشتند باید بیش از مطرح کردن کمبود منابع با راهکارهای ورزشی اقدام به کاهش فاصله طبقاتی در میدان‌های ورزشی استان‌های مختلف می‌کردند، سرمایه‌گذاری در ورزش یعنی بازگشت سرمایه چرا چنین مهمی برای استان‌های محروم از نگاه‌های ایشان و معاونانشان نادیده گرفته شده است./



پایان پیام

  • کد خبر : 346944
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار