خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/07/17 - 10:57
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
اسماعیلی مطرح کرد:

وارد شدن برخی دانش آموزان به بازار کار به خاطر غیر حضوری شدن مدارس

رئیس کمیته آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: غیر حضوری شدن کلاس‌های مدارس منجر شد تا تعدادی از دانش آموزان از تحصیل فاصله گرفته و وارد بازار کار شوند.

مهدی اسماعیلی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد کودکان جامانده از تحصیل گفت: با شیوع اپیدمی بیماری کرونا و تعطیلی مدارس بخشی از دانش آموزان به دلیل عدم دسترسی به سامانه‌های آموزشی از ادامه تحصیل جا مانده‌اند، بعد از گذشت قریب به دو سال از وضعیت بحرانی کرونا هنوز این مشکل در مناطق کم برخوردار و محروم کشور مثل روستاها و استان‌های محروم وجود دارد.



آموزش غیرحضوری فاصله‌ای میان دانش آموزان و مدارس 



نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی افزود: غیر حضوری شدن کلاس‌های مدارس منجر شد تا تعدادی از دانش آموزان از تحصیل فاصله گرفته و وارد بازار کار شوند، در کنار مزیت‌هایی که آموزش آنلاین دارد پیامدهایی نظیر جدایی کودکان از مدارس را با خود به همراه داشت.



موضوع کودکان جامانده از تحصیل در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطرح شد تا با عزمی جدی این کودکان را شناسایی و دلایل ترک تحصیل آنها مورد بررسی قرار بگیرد



وی ادامه داد: موضوع کودکان جامانده از تحصیل در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطرح شد تا با عزمی جدی این کودکان را شناسایی و دلایل ترک تحصیل آنها مورد بررسی قرار بگیرد. تعدادی از دانش آموزان از امکانات و دسترسی لازم برای تحصیل برخوردار هستند اما به دلیل مشکلات مالی از درس و تحصیل جدا می‌شوند در این راستا باید بسیاری از وزارتخانه‌ها و نهادها از وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی گرفته تا بهزیستی و کمیته امداد برای شناسایی و کمک به این دانش آموزان روی کار بیایند تا مشکل اقتصادی و معیشتی خانوارها که منجر به ترک تحصیل دانش آموزان می‌شود را به صورت جدی حل کنند.



عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: عوامل متفاوتی نظیر کمبود امکانات آموزشی حضوری و غیر حضوری همچون پهنای اینترنت، زیرساخت مناسب برای آموزش آنلاین و حتی فضای آموزشی مناسب برای تدریس حضوری و… منجر به جا ماندن کودکان از تحصیل شده است باید سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها، مجلس و تمام دستگاه‌های ذیربط  براساس نقشی که دارند هر چه سریع‌تر کمبودها آموزشی و تحصیلی را برای دانش آموزان فراهم کند.



اسماعیلی اظهار کرد: در حال حاضر باید بتوانیم با تقویت برنامه‌ریزی واکسیناسیون عمومی دانش آموزان تا اواسط آبان ماه مدارس را به صورت تدریجی بازگشایی کنیم بی شک تمام مشکلاتی که در دو سال اخیر در راستای آموزش شاهد آنها بودیم کاهش پیدا خواهد کرد، امیدوارم زنجیره انتقال بیماری کرونا قطع شود تا شاهد کاهش مشکلات آموزشی باشیم.



بیشتر بخوانید:





رئیس کمیته آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در طول این دو سال علاوه بر مشکلاتی  که در حوزه آموزش شاهد آن بودیم اقدامات موثری نظیر آموزش آنلاین و تلویزیونی دروس در پایه‌های متفاوت داشتیم و همچنین بسته‌های آموزشی در اختیار  دانش آموزان قرار داده شد./ 



پایان پیام







 

  • کد خبر : 328470
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار