خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/04/20 - 13:32
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
عضو کمیسیون آموزش مجلس:

هنوز از ظرفیت قانونی مجلس برای جبران کمبود نیروی خدماتی مدارس استفاده نشده است

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به کمبود نیروی خدماتی در مدارس سراسر کشور، گفت: به همین دلیل مجلس شورای اسلامی در قانون بودجه 1402 ظرفیتی را برای جذب 25 هزار نیروی خدماتی مصوب کرد که متأسفانه از این ظرفیت تا کنون استفاده نشده است.

امانقلیچ شادمهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به حکم قانونی قید شده در بودجه 1402 مبنی بر جذب نیروهای خدماتی و سرایدار، عنوان کرد: مدارس کشور امروز با کمبود شدید نیروی خدماتی مواجه بوده به طوریکه بر اساس آمار غیر رسمی مدارس کشور به 60 نیروی خدماتی نیاز دارند.



نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس همین نیاز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی قانون بودجه 1402 به پیشنهاد کمیسیون آموزش نسبت به جذب در بند الحاقی۲ تبصره ۲۰ بودجه 1402 تصریح کرد که به دولت اجازه داده می‌شود 25 هزار نفر نیروی خدماتی را برای مدارس دولتی آموزش و پرورش از شروع سال تحصیلی (مهرماه سال 1402) جذب و بکارگیری کند.



وی با بیان اینکه تاکنون از این ظرفیت مهم قانونی استفاده نشده است، گفت: انتظار داریم ساز و کار نحوه جذب نیروها مشخص و به زودی و تا پیش از شروع سال تحصیلی جدید نیروهای خدماتی به مدارس کشور تزریق شوند.



عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: مصوبه مجلس به آموزش و پرورش اجازه می‌دهد پس از ۱۰ سال نیروهای جدید خدمتگزار جذب کند تا این دغدغه مدیران و خانواده‌های دانش آموزان مرتفع شود و سال تحصیلی آینده یکی از دغدغه‌های نیروهای آموزش و پرورش برطرف شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 364773
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار