خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/11/09 - 08:58
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی خبر داد:

هم‌افزایی پارلمانی برای توسعه همکاری‌های علمی ایران و عراق با محوریت اروند

عضو هیأت‌رئیسه کمیسیون فرهنگی از هم‌افزایی پارلمانی برای توسعه همکاری‌های علمی ایران و عراق با محوریت منطقه آزاد اروند خبر داد.

سیدمجتبی محفوظی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به حضور نماینده وزارت علوم کشور عراق در آبادان که به دعوت وی صورت گرفت، گفت: این نشست تخصصی و مقدماتی جهت اتخاذ تدابیر شایسته برای پذیرش و جذب دانشجویان عراقی با استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی آبادان و خرمشهر صورت پذیرفت.



عضو فراکسیون دانشگاهیان مجلس شورای اسلامی در این زمینه تصریح کرد: با وجود ظرفیت‌های موجود، تحقق این امر به عنوان صنعت توریسم تحصیلی، می‌تواند تحول مهمی را در تحرک بازار و مشاغل منطقه ایجاد کند.



 رئیس کمیته گردشگری مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با توجه به زیرساخت‌هایی که با هم‌افزایی پارلمانی و تبدیل ظرفیت‌های بالقوه دانشگاهی منطقه به بالفعل، آبادان و خرمشهر قابلیت شاخص شدن به‌عنوان قطب گردشگری علمی در خاورمیانه را دارا هستند و این مهم دست‌یافتنی است.



گفتنی است، در این نشست چندجانبه که به ابتکار نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی و در محل دانشکده نفت آبادان برگزار شد، علاوه بر نماینده وزارت علوم عراق که به دعوت سید مجتبی محفوظی در جمهوری اسلامی ایران حضور یافت، رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آبادان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان و همچنین رئیس دانشکده نفت آبادان نیز حضور داشتند.











سید مجتبی محفوظی


به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، پیش‌بینی می‌شود در سایه افزایش همکاری‌های علمی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق، رونق گردشگری در منطقه آزاد اروند و استان خوزستان از رهگذر آبادان و خرمشهر حاصل گردد./



پایان پیام

  • کد خبر : 356253
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم