خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/04/21 - 13:48
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
رئیس کمیسیون آموزش مجلس:

همسان‌سازی حقوق هیأت علمی دانشگاه‌ها باید از ابتدای سال اعمال شود

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با استناد به مصوبه بودجه‌ای مجلس و بخشنامه اخیر دولت در خصوص همسان سازی حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های وزارت علوم، گفت: این مصوبه باید از ابتدای فروردین 1400 اعمال شود.

علیرضا منادی سفیدان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به مصوبه بودجه‌ای مجلس در خصوص همسان‌سازی حقوق هیأت علمی دانشگاه‌ها، عنوان کرد: مصوبه همسان سازی حقوق هیأت علمی مورد تأیید وزارت علوم با وزارت بهداشت باید از ابتدای فروردین ماه 1400 اجرایی می‌شد ولی این مهم به طور کامل و از ابتدای سال اجرایی نشده است.



نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این حکم قانونی از ابتدای سال بوده و باید از فروردین 1400 اجرایی شود، افزود: متأسفانه پرداختی‌ها به هیچ عنوان کامل نبوده و برخی به این بهانه که همسان سازی حقوق اساتید در ردیف دوم پرداختی بودجه قرار دارد، اعمال آن را به نیمه دوم سال و مهرماه موکول کرده‌اند که این مسئله به هیچ عنوان مورد تأیید قانونگذار نیست.











علیرضا منادی سفیدان


 



همسان سازی حقوق هیأت علمی دانشگاه‌‎ها مانع مهاجرت اساتید از کشور می‌‎شود



وی، از مساعدت رئیس مجلس شورای اسلامی، ریاست دیوان محاسبات مجلس و رئیس سازمان برنامه و بودجه بابت اصلاح قانون بودجه برای همسان سازی حقوق هیأت علمی تقدیر و تشکر کرد و گفت: این مصوبه قطعا آثار پر خیر و برکت بسیاری برای حوزه علمی کشور دارد و علاوه بر رشد کیفیت علمی در کشور، مانع خروج و مهاجرت بهترین اساتید از ایران می‌شود.



رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس اضافه کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی کمیسیون آموزش، نه تنها دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم بلکه هیأت علمی دانشگاه‌های مورد تأیید وزارت علوم و وابسته به سایر دستگاه‌ها نیز شامل این مصوبه خواهند شد و این حکم باید از ابتدای سال برای اعضای هیأت علمی اعمال شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 322973
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار