خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/10/27 - 14:51
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت ورزش:

هزینه‌کرد اشخاص حقوقی جهت ساخت اماکن ورزشی به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی قلمداد شود

سرپرست معاونت حقوقی، امور مجلس و استانهای وزارت ورزش و جوانان گفت: انتظار داریم در بودجه 1402 نیز هزینه کرد اشخاص حقوقی جهت ساخت اماکن ورزشی به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی قلمداد شود.

سید هادی قره سید رومیانی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملتعنوان کرد: در قانون بودجه کل کشور سال 1401، مصوب شد که هزینه کرد اشخاص حقوقی جهت ساخت، تکمیل اماکن ورزشی، خانه جوانان، زمین‌ها و سالن‌های ورزشی با هماهنگی وزارت ورزش و جوانان به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی قلمداد شود.



وی افزود: از بدو حضور در وزارت ورزش، این موضوع را به صورت ویژه پیگیری کرده چراکه اهمیت این موضوع در توسعه ورزش و جوانان در استانها بسیار حائز اهمیت بوده و همواره به رغم اینکه وزیر ورزش و جوانان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر این موضوع تاکید داشته اند، متاسفانه پس از گذشت 10 ماه از سال، آنگونه که باید و شاید از این ظرفیت عظیم استفاده نشده است، لذا در معاونت به صورت ویژه همکاران درحال پیگیری موضوع بوده و مقام عالی وزارت نیز بر اهتمام مدیران در این خصوص تاکید دارند.



سرپرست معاونت حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت ورزش و جوانان مطرح کرد: باید تلاش کرد که این مصوبه خوب، مجددا در بودجه سال 1402 دیده شود.



قره سید رومیانی مطرح کرد: امروز در این خصوص ابلاغی به ادارات کل استانی خواهد شد که به صورت ویژه موضوع جزء 1 بند م تبصره 9 قانون بودجه سال 1401 کل کشور در دستور کار قرار گیرد.



وی عنوان کرد: این ظرفیت قانونی، آن قدر مهم و دارای اهمیت است که می توانست به تنهایی نقش بسیار قابل توجهی در  توسعه ورزش و جوانان در مناطق مختلف داشته باشد.



سرپرست معاونت حقوقی، امور مجلس و استانهای وزارت ورزش و جوانان  گفت: برنامه‌های خوبی جهت استفاده از ظرفیت شرکت‌ها داریم و از همین تریبون از تمامی شرکت‌ها برای تعامل و هم افزایی در ورزش و به تبع کاهش هزینه‌های مالیاتی دعوت بعمل می آوریم، سازمان امور مالیاتی نیز در این خصوص تعامل لازم را خواهد داشت./



پایان پیام

  • کد خبر : 355504
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم