خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/09/17 - 11:17
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
سلامی با انتقاد از معافیت مؤسسات کنکوری از پرداخت مالیات:

هرگونه معافیت مالیاتی باید به تصویب مجلس برسد

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، معافیت مالیاتی مؤسسات کنکوری را غیر قابل قبول دانست و تأکید کرد: هرگونه معافیت مالیاتی باید به تصویب مجلس برسد.

محمود نگهبان سلامی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه‌ملت با تأکید بر اینکه مجلس به هیچ عنوان اجازه معافیت مالیاتی مؤسسات کنکوری را نخواهد داد، تصریح کرد: در شرایطی که این مؤسسات درآمد‌های هنگفتی دارند و ارزش افزوده‌ای هم برای دانش آموزان ندارند، چرا باید از مالیات معاف شوند.



نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه هرگونه معافیت مالیاتی باید به تصویب مجلس برسد، افزود: متأسانه دولت از قوانین مجلس برداشت‌هایی دارد که بعضا نادرست است و بر اساس همین برداشت‌های نادرست نیز آیین نامه‌های اجرایی تدوین می‌کند که با روح قانون سازگار نیست.



وی اضافه کرد: در حال حاضر مؤسسات آزاد شهریه‌های بالایی بابت کتب کمک درسی، کلاس‌‎های فوق العاده و سایر اقدامات دریافت می‌کند، گردش مالی بالایی دارند و این گردش مالی سالیانه حدود 10 هزار میلیارد تومان تخمین زده شده است.



نگهبان سلامی با یادآوری اینکه استناد معافیت مالیاتی مؤسسات کنکوری به ماده 139 قانون مالیات‌های مستقیم است، گفت: اگر قرار باشد، معافیتی در نظر گرفته شود این معافیت و تسهیلات باید برای معلمان و دانش آموزان در نظر گرفته شود.



نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس  تأکید کرد: در بودجه امسال به موضوع معافیت مالیاتی دستگاه‌ها رسیدگی خواهد شد و مجوز اینگونه فرارهای مالیاتی داده لغو می‌شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 292139
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار