خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/09/02 - 09:52
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
رئیس کمیسیون آموزش مجلس:

نگرانی از کاهش مطالعه در شهری که 400 شاعر بزرگ در آن دفن شده است

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس با اشاره به اینکه ما باید از شهر و استان خودمان حفاظت کنیم و اگر این کار را انجام دهیم اتفاقات بزرگی خواهد افتاد، گفت: با کتابخوانی می‌‎توانیم از هویت خود حفاظت کنیم.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، علیرضا منادی سفیدان در مراسم سومین جایزه کتاب استان آذربایجان شرقی ضمن برشمردن اهمیت مطالعه و کتابخوانی در کشور، عنوان کرد: اولین دستگاه چاپ کشور در تبریز بوده است و اولین روزنامه در تبریز به چاپ رسیده است و از در و دیوار شهر تبریز فرهنگ می بارد در ۱۰۰ سال اخیر سه علامه بزرگ امینی، قاضی و طباطبایی از شهر تبریز رشد کرده‌اند و در مقبره الشعرا بیش از ۴۰۰ شاعر دفن شده است و کوچه به کوچه تبریز صاحب شاعر و عارف بوده است.



نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس افزود: در سایه استاد شهریار روز شعر و ادب فارسی به نام استاد شهریار نام گذاری شده است.



وی با بیان اینکه مردم آذربایجان پرتلاش هستند، ادامه داد: متخصص انجام دادن کارهای بزرگ هستند اما در شهر ما مطالعه به شدت کاهش یافته است و فرهنگ کتابخوانی باید ترویج یابد و خیرین باید در اهدا کتاب دست به کار شوند و اگر در آذربایجان به فرهنگ کتابخوانی توجه نشود، میانگین آمار کتابخوانی در کشور نیز افت می‌کند.



منادی از استاندار آذربایجان شرقی خواست به موضوع کتابخوانی توجه خاصی داشته باشد.



رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت:در تبریز می توانیم فرهنگ اهدا کتاب را ایجاد کنیم و هر کس کتابی دارد به یکدیگر هدیه دهد./



پایان پیام

  • کد خبر : 331891
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار