خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/11/20 - 20:09
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
منتظری نشست امروز کمیسیون فرهنگی را تشریح کرد؛

نماینده نیشابور از پاسخ وزیر ارشاد قانع نشد/ حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد از خبرنگاران و هنرمندان صعودی خواهد بود

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس نشست امروز را که با حضور صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و پاسخگویی او به سوالات نمایندگان اختصاص داشت را تشریح کرد.

غلامرضا منتظری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،  در تشریح دستور کار امروز (دوشنبه ۲۰ بهمن ماه) کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: نشست امروز کمیسیون فرهنگی مجلس با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از معاونین او به موضوع پاسخگویی به سوالات نمایندگان اختصاص داشت.



نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: بخشی از سوالات نمایندگان مربوط به نهاد کتابخانه‌ها و تعیین تکلیف کتابداران بود که در این جلسه ضرورت اتمام پروژه‌های نیمه تمام کتابخانه‌ها از جمله کتابخانه نیشابور، آذربایجان غربی مطرح شد، برخی از طرح ها و پروژه‌ها مربوط به کتابخانه‌های ملی بودند که نیازمند اعتباراتی برای تکمیل هستند لذا مقرر شد پیگیری‌هایى براى ترمیم و تکمیل اعتبارات انجام شود .



نماینده مردم گرگان و آق قلا ادامه داد: در نشست امروز قرار شد جلسات مشترکی بین نمایندگان و آقای دکتر مختارپور رئیس نهاد کتابخانه‌های عمومی در خصوص حل مشکلات و مسائل کتابخانه‌ها برگزار کنند.



منتظری یاد آور شد: بحث بعدی در مورد  ضرورت تقویت شرایط بیمه خبرنگاران و حمایت از هنرمندان، نویسندگان و مداحان بود که در این خصوص وزیر ارشاد به کمک‌هایى که از طریق صندوق حمایت از هنرمندان صورت گرفته اشاره کرد  شرح حمایتها براى نمایندگان سئوال کننده قرائت و مقرر شد سیر صعودی حمایت از هنرمندان و خبرنگاران از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داشته باشد.



نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: محور بعدی جلسه در مورد یارانه مطبوعات بود که صالحی وزیر ارشاد شاخص‌های کمی و کیفی در این مورد را عنوان کرده‌اند و در نهایت تاکید شد که تمام شاخص‌های استانی در سایت ثبت شده است و اگر کم و کاستی برای هر استانی وجود دارد آن را مطرح کنند.



نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: حمایت نویسندگان و کتابداران به ویژه در استان‌های غربی دغدغه دیگر نمایندگان بود که در نشست عصر امروز مطرح و قرار شد این موضوع هم توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری و حمایت‌های لازم در دستور کار قرار بگیرد.



منتظری در پایان خاطر نشان کرد: آخرین سوال توسط نماینده نیشابور و فیروزه در خصوص ساخته نشدن کتابخانه ملی نیشابور به دلیل کمبود اعتبارات مطرح شد که بین تمام سوال کنندگان از وزیر، نماینده نیشابور قانع نشد و در نهایت پس از پاسخ وزیر به وی  برای ارائه پاسخ دقیق و جامع‌تر فرصت‌های دو هفته تا یک ماه دادند./



پایان پیام



 

  • کد خبر : 313636
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار