خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/11/05 - 09:34
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : فرهنگی
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم:

نمایشگاه کتاب مجازی فرصتی بزرگ برای بالا بردن سرانه مطالعه از دست رفته/ کم توجهی ستاد مبارزه با کرونا به حوزه فرهنگ مشهود است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: شیوع کرونا می‌توانست فرصت بزرگی برای بالا بردن سرانه مطالعه در کشور باشد که متاسفانه فعالان فرهنگی از این فرصت به درستی استفاده نکردند.

حسین میرزایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب گفت: شیوع اپیدمی کرونا تمام فعالیت‌ها کشور از مسائل سیاسی و اقتصادی گرفته تا اجتماعی و فرهنگی تحت تاثیر قرار داده خسارات کرونا در حوزه فرهنگ و هنر بیش از تمام حوزه‌های دیگر بوده و متاسفانه بیش از دیگر مسائل مورد بی مهری مسئولان امر قرار گرفت.



 نماینده مردم اصفهان در مجلس یازدهم با انتقاد از تعطیلی بسیاری از برنامه‌های فرهنگی کشور تاکید کرد: چرا بسیاری از اماکن عمومی مثل بازارچه‌ها، متروها، پارک‌ها با ازدحام جمعیت تعطیل نشده‌اند اما شیوع کرونا تمام مراکز فرهنگی و هنری از سینما و تئاتر گرفته تا نمایشگاه کتاب را تعطیل کرده و امروزه شاهد بازگشایی نمایشگاه کتاب به صورت مجازی هستیم، آیا امکان برگزاری نمایشگاه کتاب به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی وجود نداشت؟!



وی ادامه داد: نمایشگاه کتاب با اجرای پروتکل‌های بهداشتی می‌توانست به صورت حقیقی برگزار شود با تمام این تفاسیر شاهد برگزاری آن به صورت مجازی هستیم که خالی از لطف نخواهد بود.



میرزایی تاکید کرد: نمایشگاه مجازی کتاب دارای محاسنی از قبیل  دسترسی آسان به نمایشگاه در طول ۲۴ ساعت شبانه روز بدون اتلاف وقت و درگیری در ترافیک و معایبی همچون عدم دسترس به محتویات کتاب و انتخاب مجازی آن است و با تمام خبرهای که در چند روز اخیر از طرف خریداران محصولات نمایشگاه کتاب منتشر می‌شود نمایشگاه کتاب مجازی ضعف هایی نیز دارد که منجر به نارضایتی متقاضیان شده است؛ امیدوارم با توجه به زیر ساخت‌ها، ضعف‌ها و کمبودهای آن برطرف شود.



شیوع کرونا می‌توانست فرصت بزرگ برای بالا بردن سرانه مطالعه در کشور باشد که متاسفانه فعالان فرهنگی نتوانستند از این فرصت به درستی استفاده کنند 



عضو کمیسیون فرهنگی مجلس یادآور شد: شیوع کرونا می‌توانست فرصت بزرگی برای بالا بردن سرانه مطالعه در کشور باشد که متاسفانه فعالان فرهنگی از این فرصت به درستی استفاده نکردند و در ایام قرنطینه حرف و حدیث‌های کمتری از کتاب و کتابخوانی به میان آمد با تمام این تفاسیر کتاب می‌تواند یک گزینه مناسب برای اوقات فراغت خانواده‌ها باشد.



میرزایی ادامه داد: در طول یک‌سال اخیر مسائل فرهنگی و هنری در حاشیه تمام موضوعات کشور قرار گرفت یکی از دلایل این بی مهری حضور نداشتن مسئولان فرهنگی در ستاد ملی مبارزه با کرونا بود، تمام تصمیم گیران ستاد ملی مبارزه با کرونا از حوزه بهداشت و مسئولان سیاسی کشور بوده‌اند بر همین اساس این حوزه مورد بی مهری متولیان امر قرار گرفت.



بیشتر بخوانید:





عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: قرنطینه فرصت خوبی بود برای آشتی کردن مردم با کتاب است اما جهت دهی به این امر مهم توسط مسئولان فرهنگی به درستی انجام نشد و متاسفانه شاهد خسارات گسترده در صنعت نشر کشور بودیم.



به گزارش خبرگزاری خانه ملت به نقل از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران،  نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران به مدت دو روز تا ساعت 24 چهارشنبه (8 بهمن ماه) تمدید شد.



گفتنی است در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، کتاب‌ها به صورت رایگان ارسال می‌شوند و علاقه‌مندان می‌توانند برای خرید کتاب به tehranbookfair.ir مراجعه کنند./



پایان پیام







 

  • کد خبر : 312673
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار