خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/04/04 - 16:30
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
سرویس : فرهنگی
ظهر امروز با حضور نایب رئیس مجلس شورای اسلامی:

نمایشگاه عکس افشای حقوق بشر آمریکایی افتتاح شد

نمایشگاه افشای حقوق بشر آمریکایی با حضور حجت الاسلام ذوالنوری نایب رئیس و مالکی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و غریب آبادی دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در محل دائمی نمایشگاه قوه مقننه افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، فداحسین مالکی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و کاظم غریب آبادی دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران ظهر امروز (دوشنبه 4 تیرماه) نمایشگاه افشای حقوق بشر آمریکایی در محل دائمی نمایشگاه قوه مقننه را افتتاح کردند.



حجت‌الاسلام والمسلمین ذوالنوری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی  در حاشیه بازدید از نمایشگاه افشای حقوق بشر آمریکایی، گفت: برگزاری چنین نمایشگاهی در قوه مقننه جای تقدیر و تشکر دارد؛ در این نمایشگاه سیری از جنایت حقوق بشر آمریکا در قالب عکس در معرض دید نمایندگان مجلس قرار گرفته است.



وی در ادامه تاکید کرد: در این نمایشگاه تنها بخش کوچکی از اقدامات گروهک‌های ضد انقلابی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دست به  جنایت زده ‌اند؛ از  آتش زدن خرمن کشاورزان گرفته تا بمب گذاری در معابر عمومی و نماز جمعه‌ها، حرم مقدس اهل بیت (ع)، آدم ربائی، مثله کردن برخی از افراد در خانه‌های تیمی و ترور‌های گسترده به نمایش گذاشته شده است. 



نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به  ترور مقام معظم رهبری در مسجدابوذر تهران، یادآور شد: ششم تیرماه ترور مقام معظم رهبری در مسجد ابوذر ، هفتم تیرماه شهید بهشتی و بیش از 70 نفر از مهره‌های اصلی شکل گیری انقلاب توسط منافقان که هر کدام از این اتفاقا ت اگر در هر کشور دیگری و هر  نظام مستحکمی رخ می‌داد بی تردید آن نظام سقوط می‌ کرد.



نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: شهید صیاد شیرازی، شهید قرنی، شهید دکتر آیت، ترکیبی از شخصیت‌‌های روحانی و غیر روحانی، گوشه‌ای از جنایات گروهک تروریستی آمریکا بود که طی چند سال بعد از پیروزی انقلاب شاهد آن بودیم تا مردم ناامید و خسته از ادامه مسیر شوند که هر کدام از این اتفاقات در این نمایشگاه در قالب عکس در معرض دید گذاشته شده است.



وی در ادامه یادآور شد : گروهک‌های ملحد که در استان‌های مرزی کشور از خوزستان تا کردستان  حضور داشتند آسیب‌ها و آشوب‌هایی را ایجاد کردند، حتی در دوران جنگ تحمیلی گروه‌های عرب معروف به  پان‌عربیسم، در برابر نیروهای بعثی اقدام به قربانی گاو و شتر می‌کردند که در ایران جنگ را  ادامه داده و یا حمله اتحادیه کمونیست‌های ایران به آمل که این شهر طی سال‌های طولانی به شهر هزار سنگر موسوم شد به دلیل مقابله با کمونیست‌ها؛ حتی شاهد ظهور و تقویت گروه‌های تروریستی دیگر همچون کومله‌ها و دموکرات‌ها و...  بودیم که شعار تجزیه طلبی ایران را  سر داده‌اند.



وی در ادامه تاکید  کرد: در دنیا هیچ جرم و جنایتی را شاهد نیستیم مگر اینکه آمریکا در آن دستی داشته باشد، آ مریکا مظهر اتمم و اکمل تروریست دولتی است که امروز صهیونیست را به عنوان  تروریست دولتی تربیت کرده و به جان مردم دنیا انداخته است و  با همدیگر این جنایت‌ها را انجام داده‌اند، کشور ما نزدیک به  17 هزار و 200 شهید ترور تقدیم انقلاب کرده است.



نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تمام تصاویر این نمایشگاه به صورت مصور با توضیحات، جنایت آمریکا را ترسیم کرده است تا نمایندگانی که از این مسیر عبور می‌کنند اعمال نظر داشته باشند، امروز برخی از نمایندگان به قدری جوان هستند که به دلیل سنشان اتفاقاتی که در تاریخ انقلاب رخ داده را به یاد ندارند، برگزاری این  نمایشگاه می‌تواند مرور تاریخ برای کسانی باشد که از نزدیک شاهد جنایات آمریکا نبوده و حتی چنین نمایشگاهی در قالب نمایشگاه عکس دفاع مقدس نیز می‌تواند برگزار شود.



سلیمی عضو بنیاد هابیلیان در مورد جزییات تشکیل این نمایشگاه به خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، گفت: بنیاد هابیلیان از خانواده شهدای ترور در کشور است که با همکاری روابط عمومی مجلس شورای اسلامی این نمایشگاه را به مناسبت هفته حقوق بشر و افشای جنایت‌های ایالات متحده آمریکا و اعمال تروریستی و ضد حقوق بشری علیه ملت ایران برگزار کرده است.



عضو بنیاد هابیلیان با تاکید بر اینکه این نمایشگاه برای آشنایی بیشتر نمایندگان مجلس شورای اسلامی با موارد متعدد نقض حقوق بشر توسط غرب و آمریکا شکل گرفته است؛ اظهار داشت: این نمایشگاه معرفی بعضی از  جنایت های آمریکا در سال‌های اولیه پیروزی انقلاب اسلامی در دهه ۶۰ علیه ملت ایران است و معرفی جنایات گروهک‌های تروریستی از جمله منافقین، گروهگ‌های تجزیه طلب و تروریستی، گروهک‌های تکفیری،گروهک‌های تجزیه طلب تروریستی جنوب غرب کشور یعنی استان خوزستان، از ابتدای پیروزی انقلاب تا به امروز است که  به معرفی آنها می‌پردازد.



وی ادامه داد: معرفی و حمایت‌ پارلمان‌ها و مجالس کشورهای غربی از گروهک‌های تروریستی به ویژه منافقین در بخش‌هایی از نمایشگاه در معرض دید عموم نمایندگان قرار داده شده است، به خصوص در این چند سال اخیر حمایت‌هایی که پارلمان‌ها و مجالس آمریکا و کانادا و برخی از کشورهای اروپایی از منافقین داشتند در هفته حقوق بشر آمریکایی و در این نمایشگاه عرضه شده است.



به گزارش خبرنگار خبر گزاری خانه ملت، نمایشگاه حقوق بشر آمریکایی از چهارم تیرماه لغایت هفتم در محل نمایشگاه دائمی پارلمان به مدت 3 روز دایر است./



پایان پیام 

  • کد خبر : 363970
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار