خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/06/12 - 09:47
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
دشتی اردکانی با اشاره به اهمیت توجه به گردشگری در برنامه هفتم تشریح کرد

نقش اقامتگاه‌های بوم‌گردی در تقویت اقتصاد روستا و امکان سفر ارزان

رئیس فراکسیون گردشگری مجلس با اشاره به تجارب موفقی که در حوزه توسعه بوم‌گردی وجود دارد، گفت: لازم است در برنامه هفتم به احکام حوزه گردشگری توجه شود که باعث توسعه این صنعت خواهد شد.

به گزارش  خبرگزاری خانه ملت، محمدرضا دشتی اردکانی، در نشستی با انجمن‌های حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی کشور که در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد، به بیان جایگاه بوم‌گردی در تحکیم هویت جامعه محلی در جوامع روستایی و شهرهای کوچک و به انتفاعات توسعه این نوع از گردشگری پرداخت.



نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با اعلام این نکته که اقامتگاه‌های بوم‌گردی با الگویی مبتنی بر زمینه سرزمینی، میراث ناملموس جامعه محلی را معرفی می کند، اظهار داشت: این موضوع در اقتصاد روستا، حفظ اصالت معماری و‌شهرسازی منطقه و ایجاد امکان سفر ارزان به واسطه توسعه گردشگری بومی تأثیر دارد.



وی در ادامه به بیان مزیت رقابتی این نوع از گردشگری برای کشور، به الگوهای توسعه پایدار با مشارکت جامعه محلی پرداخت و خاطر نشان کرد: از اصلی‌ترین مؤلفه‌های توسعه گردشگری داخلی به عنوان موتور توسعه گردشگری خارجی، پرداختن به بوم‌گردی و گردشگری بومی است.



رییس فراکسیون گردشگری، زیارت و میراث فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان بیان کرد: تجارب موفق توسعه بوم‌گردی در حوزه انتخابیه در سالیان اخیر، حاکی از اهمیت احکام گردشگری در برنامه هفتم توسعه است که منجر به توجه بیشتر به صنعت گردشگری در کشور خواهد شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 367627
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار