خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/08/23 - 19:19
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی

نصیرایی جزییات جلسه امروز کمیسیون فرهنگی را تشریح کرد

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: طبق دیداری که کمیسیون با معاونین فرهنگی مناطق آزاد داشتند، مقرر شد نشستی با سردار سعید محمد پیرامون تسریع پیوست فرهنگی برای مناطق آزاد در کمیسیون برگزار شود.

مجید نصیرایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح دستور کار امروز (یکشنبه 23 آبان ماه) کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: نشست امروز کمیسیون ارائه گزارش مسئولان قرارگاه خاتم‌الاوصیاء و ارائه گزارش هیات اعزامی کمیسیون به استان هرمزگان بود، که با حضور اعضای کمیسیون برگزار شد.



نماینده فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در این نشست سید احمد عبودتیان مسئول قرارگاه فرهنگی خاتم‌الاوصیاء همراه هشت نفر از معاونین خود حضور داشتند که هر یک از معاونت ها گزارشی مختصری از عملکرد خود همچون فعالیت‌های فرهنگی و هنری مساجد، فضای مجازی، رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی و.. را تشریح کردند. 



نصیرایی تصریح کرد: در ادامه جلسه اعضای کمیسیون سوالات خود را مطرح کرده‌اند به دلیل کمبود وقت فرصت پاسخگویی به تمام سوالات ممکن نبود، مقرر شد در روزهای آینده کمیسیون یک بازدید میدانی از قرارگاه خاتم‌الاوصیاء داشته باشد و ادامه گفت و گوها صورت پذیرد.



سخنگویی کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم ادامه داد: در این نشست موضوع اعتبارات بودجه ۱۴۰۱ مطرح شد، قرار شد ردیف اعتبارات مناسبی برای موسسات فرهنگی، هنری و مردم نهادها اختصاص داده شود.



نصیرائی تاکید کرد: در این جلسه مقرر شد، نشست مشترکی بین مؤسسات فرهنگی مردم‌نهادی که در سطح ملی فعالیت دارند با سازمان‌های فرهنگی همچون سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت ارشاد و ... برگزار شود که هم تبادل تجربه صورت پذیرد و همچنین بر روی نقش حمایتی دستگاهها بیش از گذشته توجه شود.



نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: در بخش دوم جلسه، بررسی ارائه گزارش هیات اعزامی کمیسیون به استان هرمزگان مورد توجه قرار گرفت، تمام جزئیات این موضوع توسط نمایندگان حاضر در این سفر مورد بررسی قرار گرفت و مصوب شد جلسه‌ای را استاندار و فرماندار هرمزگان با مسئولان و متولیان گردشگری و معاونان وزارتخانه گردشگری برگزار کنند و جاذبه‌های گردشگری این استان جنوبی با هدف رسیدگی به مشکلات و رونق گردشگری در دستور کار قرار بگیرد.



وی در ادامه یادآور شد: طبق دیداری که اعضای کمیسیون فرهنگی با معاونین فرهنگی مناطق آزاد داشتند، مقرر شد نشستی با سردار سعید محمد دبیر شورای عالی مناطق آزاد پیرامون تسریع پیوست فرهنگی برای مناطق آزاد در کمیسیون فرهنگی برگزار شود، امروزه پیوست فرهنگی نیاز جدی مناطق آزاد است.



نصیرایی در پایان خاطرنشان کرد: اعضای کمیسیون فرهنگی روز چهارشنبه سفری به استان اصفهان با هدف بررسی ظرفیت‌های فرهنگی و استفاده حداکثری از فرصت‌های گردشگری خواهند داشت./



پایان پیام

  • کد خبر : 331241
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار