خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/09/23 - 12:18
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
زاهدی عنوان کرد:

نداشتن آمار دقیق از معلمان؛ علت اصلی عدم ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات ‌و فناوری مجلس، نبود یک آمار دقیق از معلمان را علت اصلی عدم ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش دانست.

محمدمهدی زاهدی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خان ملت با اشاره به تشکیل کمیته‌‎ای مشترک بین دولت و مجلس، تصریح کرد: کمیته‌ مشترکی متشکل از نمایندگانی از وزارت آموزش و پرورش، سازمان برنامه و بودجه، سازمان امور اداری و استخدامی و نمایندگان کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش برای ساماندهی نیروی انسانی در وزارت آموزش و پرورش تشکیل شده و جلساتی در این راستا برگزار شده است.



نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمع بندی این کمیته مشترک نهایتا به کمیسیون آموزش ارائه خواهد شد، افزود: نهایتا کمیسیون در نظر دارد که بر مبنای این بررسی‌های کارشناسی طرحی برای ارائه صحن علنی مجلس ارائه کند.



دستگاه‌های مختلف در دولت آمارهای متناقض از تعداد معلمان دارند



زاهدی، مهم‌ترین مشکل در ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش را نبود آمار دقیق فرهنگیان در سیستم‌های مختلف دولتی دانست و ادامه داد: در حال حاضر وزارت آموزش و پرورش، سازمان امور استخدامی کشور و سازمان برنامه و بودجه هرکدام یک آمار جداگانه دارند و این آمارها هیچ یک با هم یکسان نیست.



وی، یکی دیگر از مشکلات در این حوزه را تعدد قراردادهای نیروی انسانی در آموزش و پرورش ظرف سال‌های اخیر برشمرد و اضافه کرد: متأسفانه قراردادهای متنوعی از جمله خرید خدماتی، حق التدریس، پیمانی و بازنشستگان و غیره وجود دارد که کار ساماندهی را برای آموزش و پرورش دشوار کرده است.



عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات ‌و فناوری مجلس اضافه کرد: کمیسیون آموزش نسبت به تعیین تکلیف و جذب نیروهای خدوم و زحمتکش آموزش و پرورش حساس است و حتما در این رابطه برنامه جدی خواهد داشت./



پایان پیام 

  • کد خبر : 309798
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار