خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/08/10 - 12:42
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
فلاحی با تأکید بر ضرورت لغو بخشنامه تبعیضی برای فرزندان اساتید هیأت علمی:

نباید بین فرزندان اساتید هیأت‌ علمی با سایر دانشجویان تبعیض باشد

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه مجلس یازدهم نشان داد که مخالف قوانین تبعیضی و رانتی است، گفت: مجلس هیچ قانونی در زمینه تبعیض بین فرزندان اساتید هیأت علمی با سایر دانشجویان نداشته است  و معتقدیم که بخشنامه‌ها در این زمینه باید لغو شود؛ چرا باید بین فرزندان اساتید هیأت‌ علمی با سایر دانشجویان تبعیض باشد.

احمدحسین فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  درباره استفاده فرزندان اساتید هیأت علمی از برخی سهمیه‌ها و شرایط ویژه به خصوص در زمینه تغییر دانشگاه و رشته، گفت: آنچه که باید همواره مورد توجه ما قرار گیرد و ملاک عمل باشد، رعایت عدالت در کشور در همه حوزه‌ها است لذا نباید هیچ تبعیضی بین فرزندان اساتید هیأت‌ علمی و حتی فرزندان مسئولان با سایرین باشد.



نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه ظرفیت خود دانشجو باید ملاک قائل شدن امتیاز برای او قرار گیرد، افزود: اینکه پدر فردی استاد تمام پایه 50 باشد چه ارتباطی به فرزند او دارد؟! لذا پیوست عدالت باید در همه زمینه‌ها وجود داشته باشد و افراد بر اساس شایستگی‌های خود رشد کنند.



مجلس هیچ قانونی در زمینه تبعیض بین فرزندان اساتید هیأت علمی با سایر دانشجویان نداشته است 



وی تصریح کرد: البته در این زمینه بخشنامه‌های داخلی موجب ایجاد چنین تبعیضی شده و مجلس هیچ قانونی در زمینه تبعیض برای فرزندان اساتید هیأت علمی قائل نشده است. البته اگر این آیین نامه‌ها خلاف قوانین بالادستی و قوانین مصوب مجلس باشد، مجلس می‌تواند این بخشنامه‌ها را لغو کند.



فلاحی یادآور شد: در صورت وجود گزارش تخلف در این زمینه، حتما مجلس ورود نظارتی به تخلفات این حوزه خواهد داشت و باید عنوان کرد که البته در این زمینه تخلفی به کمیسیون گزارش نشده و بیشتر مواردی در رسانه‌ها بزرگ‌نمایی می‌‎شود.



مجلس یازدهم نشان داد که مخالف قوانین تبعیضی و رانتی است



عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تأکید کرد: مجلس یازدهم نشان داد که قوانین ضد فساد و به دور از هرگونه رانت و  تبعیض مصوب می‌کند که بعضا حتی به ضرر نمایندگان مجلس نیز است و هیچ امتیاز ویژه‌ای برای نمایندگان قائل نمی‌شود. در زمینه تصویب قانون طرح تسهیل مجوزهای فضای کسب و کار شاهد بودیم که مجلس با تصویب بندی هیچ امتیاز ویژه‌ای برای نمایندگان و قضات قائل نشد که این نشان از سلامت قانونگذاری در مجلس یازدهم دارد./



پایان پیام  

  • کد خبر : 330139
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار