خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/05/25 - 18:24
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
وحیدی:

نباید با آمار و اطلاعات غلط برای آموزش و پرورش سیاستگذاری کرد/ برخی مسئولان درکی از کلاس‌‎های 40 نفره ندارند

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با انتقاد از اینکه متأسفانه با برخی آمارها و اطلاعات غلط درباره آموزش و پرورش سیاستگذاری و تصمیم گیری می‌شود، گفت: اینکه برخی عنوان می‌کنند جمعیت دانش آموزی کشور رو به کاهش بوده و به همین دلیل نباید به سمت جذب معلم جدید حرکت کرد، کاملا غلط است.

محمد وحیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از برخی آمارهای غلط عنوان شده به ویژه از سوی رئیس سازمان اداری و استخدامی مبنی بر رشد معکوس جمعیت دانش آموزی در کشور، تصریح کرد: نباید بر اساس آمار و اطلاعات غلط برای ساماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش تصمیم گیری کرد، موضوعی که سازمان اداری و استخدامی امروز به آن گرفتار است.



نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان افزود: در حالیکه طبق آمار معاونت نیروی انسانی آموزش و پرورش، جمعیت دانش آموزی تا سال 1405 رشد صعودی دارد، چرا با اطلاعات غلط اینگونه القا می‌شود که به همین دلیل نیاز به اقدام برای جذب معلم نیست.



وی با اشاره به تراکم بالای کلاس‌های درسی مقاطع ابتدایی تا 40 نفر در برخی از مناطق کشور، تأکید کرد: قطعا در این شرایط کشور نیاز به استخدام معلم دارد و جای تعجب دارد که رئیس سازمان اداری و استخدامی عنوان می‌‎کند که در حوزه ساماندهی نیروی انسانی نیاز به قانون جدید برای استخدام معلم وجود ندارد.



عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری یادآور شد: طبق استعلام گرفته شده از سازمان ثبت احوال، حتی از سال 1405 به بعد با شیبی ملایم در آموزش و پرورش مواجه خواهیم شد که این کمبود دانش آموز منجر به استاندارد شدن کلاس‌ها می‌شود که البته پیش بینی می‌شود، این افت جمعیت نیز به دلیل حضور مهاجران در کشور به ویژه پس از استقرار طالبان کاملا جبران شود.  



این نماینده مردم در مجلس اضافه کرد: با توجه به کسری نیرو در مدارس، آموزش و پرورش مجبور می‌شود از نیروهای بازنشسته استفاده کند و یا ساعات تدریس معلمان را افزایش دهد که علاوه بر خلاف مقررات بودن، خود بازنشستگان نیز علاقه مند به استفاده از نیروهای جدید در مدارس هستند.



وحیدی تصریح کرد: ساماندهی نیروهای غیر رسمی آموزش و پرورش، مهم ترین تصمیم مجلس برای نجات آموزش و پرورش است. ضمن اینکه کمیسیون آموزش برای افزایش کیفیت برنامه‌هایی همچون قانون رتبه بندی و نقل انتقالات بر اساس نیاز مبدا و مقصد و سرانه دانش آموزی را دنبال می‌کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 347475
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار