خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/01/17 - 17:25
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی

نامه 60 نماینده مجلس به وزیر ورزش در مورد بروز تخلفات در انتخابات فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای

60 نفر از نمایندگان در نامه‌ای به وزیر ورزش از بروز تخلفات فراوان و آشکار در انتخابات ریاست فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای انتقاد کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ 60 نماینده مجلس در نامه‌ای به وزیر ورزش با انتقاد از بروز تخلفات فراوان و آشکار در انتخابات فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای خواستار انتساب یک سرپرست غیر کاندید و بیطرف برای برگزاری انتخابات قانونی در اسرع وقت شدند.



متن نامه به شرح زیر است:



بسمه تعالی



برادر بزرگوار جناب آقای دکتر سلطانی فر



وزیر محترم ورزش و جوانان



باسلام و دعای خیر



احترام پیرو درخواست و اعتراض روسای هیات‌های پهلوانی و زورخانه‌ای سراسر کشور و همچنین برخی از کاندیداهای تأیید صلاحیت شده انتخاب ریاست فدراسیون مذکور و جمع کثیری از پیشکسوتان ورزشکاران، قهرمانان، مربیان و داوران کشور این رشته بومی و آئینی مبنی بر بروز تخلفات فراوان و آشکار در برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون پهلوانی و زورخانه که باعث نارضایتی شده و باتوجه به مستندات ارائه شده نامبردگان که به شرح ذیل می باشد.



اعلام رسمی و رسانه ای دکتر خسروی مدیر کل امور مشترک فدراسیون‌های وزارت ورزش و جوانان مورخ 17 تیرماه 1399و همچنین معاون قهرمانی وزارت ورزش مورخ 10 آذرماه 1393 مبنی بر ممنوعیت حضور سرپرستان فدراسیون‌ها در انتخابات به عنوان کاندید ریاست فدراسیون و همچنین اجرای موفق چندساله این دستورالعمل که در انتخابات ریاست فدراسیون‌های کشتی، دو میدانی، همگانی، اتومبیل‌رانی، پزشکی ورزشی، هندبال، اسکی، قایقرانی نیز صورت پذیرفته است.



ولیکن متأسفانه این رویه عادلانه وزارت ورزش در انتخابات ریاست فدراسیون زورخانه‌ای و پهلوانی نقض شده است، سرپرست فعلی فدراسیون در حالیکه که خود مجری انتخابات است به عنوان کاندید ریاست ثبت نام کرده اند و در شرایطی نابرابر و برتر از سایر کاندیدها قرار دارند مضاف اینکه با عزل و نصب‌های زنجیره‌ای و مهره چینی‌های انتخاباتی و تأخیر در برگزاری انتخابات حقوق سایر کاندیدها را بیش از پیش تضییع نموده است.



با توجه به دلایل مطرح شده و با عنایت به اینکه این موضوع باعث شده که رویکرد مناسب وزارت ورزش طی سالیان اخیر که همان رعایت اصل بی‌طرفی در انتخابات ریاست فدراسیون‌ها است نقض شود و از سوی دیگر با توجه به نزدیکی به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری شائبه مهندسی انتخابات فدراسیون‌های ورزشی برای نیل به اهداف انتخاباتی بیش از پیش تقویت می‌شود.



بنابراین مستدعی است دستور فرمایید که با انتساب یک سرپرست غیر کاندید و بیطرف نسبت به برگزاری انتخابات قانونی در اسرع وقت اقدام مقتضی بعمل آید تا موجبات رفع نگرانی جامعه ورزش زورخانه ای و پهلوانی کشور فراهم شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 316951
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار