خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/02/18 - 10:55
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
مختار خبر داد:

مکاتبه نماینده آبادان با وزرای آموزش و پرورش و بهداشت برای لغو امتحانات حضوری مدارس

نماینده مردم آبادان در مجلس، از مکاتبه خود با دو وزیر آموزش و پرورش و بهداشت برای لغو امتحانات حضوری پایه‌های تحصیلی نهم و دوازدهم با هدف پیشگیری از احتمال گسترش دامنه شیوع کرونا خبر داد.

جلیل مختار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در تشریح جزییات مکاتبه خود با دو وزیر آموزش و پرورش و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای لغو امتحانات حضوری پایه‌های نهم و دوازدهم، گفت: با توجه به اینکه خوزستان از جمله مناطق گرمسیری بوده که مدارس آن فاقد دستگاه تهویه مطلوب هستند، احتمال افزایش دامنه شیوع بیماری کرونا همزمان با برگزاری امتحانات حضوری وجود دارد.



تردد از مرز عراق؛ احتمال شیوع ویروس کرونای هندی در خوزستان را افزایش می‌دهد



نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: وجود انواع ویروس جهش‌یافته کرونا در قالب هندی و انگلیسی به ویژه در شهرهای مرزی که افراد از سایر کشورهای درگیر با این نوع ویروس‌ها همچون عراق به کشور وارد می‌شوند خطر شیوع این بیماری را مضاعف می‌شود.



وی تصریح کرد: اگر مسئولان مربوطه در حوزه‌های سلامت و آموزش به موقع وارد عمل نشوند، ما قبل از اینکه از پیک چهارم شیوع کرونا خارج شویم، وارد پیک پنجم شیوع آن خواهیم شد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: اگر امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم در این شرایط به صورت حضوری برگزار شوند، هم سلامت دانش آموزان و هم خانواده‌های آنها را به خطر می‌افتد و هم هزینه سنگینی به حوزه‌های آموزش و سلامت کشور تحمیل خواهد شد.



عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: بنده به‌منظور پیشگیری از بروز بحران ناشی از گسترش دامنه شیوع کرونا در این منطقه با دو وزیر آموزش و پرورش و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکاتبه کردم تا از برگزاری امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم جلوگیری شود، بنابراین در نهایت قرار بر این شد که این موضوع در ستاد ملی مقابله با کرونا مورد بررسی قرار گرفته و تصمیمی در جهت ممانعت از بروز مشکل در این منطقه اتخاذ شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 318752
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم