خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/08/11 - 08:02
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
گزارش خانه ملت از مهم ترین محورها و سرفصل های قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت؛

مهم ترین مشوق ها و تسهیلات قانون حمایت از خانواده کدام است؟ + فایل

سرانجام یک قانون جامع برای حمایت از خانواده در کشور تصویب شد و حمایت از این نهاد مهم را در اولویت و سرفصل بسیاری از حمایت های تسهیلاتی، شغلی، تحصیلی، فرهنگی، آموزشی و اجتماعی قرارداد. این قانون مهم که بیش از 200 حکم و 74 ماده دارد، پس از حدود 10 سال تلاش مجالس گذشته و در پی 17 ماه بررسی پیوسته کارشناسانه نمایندگان مجلس و فعالان و صاحب نظران در حوزه های مختلف تخصصی تصویب شده و هدفگذاری آن این است که با حمایت های مختلف از نهاد خانواده طی 7 سال بتواند نرخ باروری را به «نرخ جانشینی» برساند.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ ملت، طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با اعلام شب گذشته شورای نگهبان مبنی بر تایید آن، سرانجام به قانون تبدیل شد.



در این قانون مجلس شورای اسلامی با احصای 21 مانع که مقابل تشکیل و تحکیم خانواده قرار داشت، در احکام قانونی، امکانات و حمایت های ویژه ای برای حمایت از تشکیل و تحکیم نهاد خانواده در نظر گرفته است و این نهاد را در اولویت حمایت های قانونی خود قرار داده است. 



از جمله مشوق ها و حمایت های مهم این قانون می توان به جهش وام ازدواج، اعطای تسهیلات برای هر فرزند، تسهیلات شغلی و آموزشی برای فعالان شغل های مختلف و دانشجویان، مشوق های فرهنگی و اجتماعی و ... در نظر گرفته شده است. به عنوان نمونه براساس این قانون حق اولاد تا 5 سال، هر سال 2 برابر خواهد شد و کشیک های شبانه برای مادران دارای فرزند هم در رشته های تحصیلی و هم در مشاغل مختلف کاهش یافته یا حذف خواهد شد. همچنین حتی برای دانشجویان بومی نیز خوابگاه های متاهلی در نظر گرفته خواهد شد. 



 



گزیده ای از قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در یک نگاه را می توانید در  فایل زیر مشاهده کنید










 

خانواده


 





در این فایل می توانید مهم ترین مشوق ها و تسهیلاتی که این قانون مهم در نظر گرفته است را ببنید.










 

دریافت فایل


/



 



پایان پیام

  • کد خبر : 330200
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار