خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/08/21 - 13:05
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
حق وردی خبر داد:

مهلت یک ماهه به وزارت بهداشت برای راه اندازی پارک علم و فناوری ملارد

نماینده مردم شهریار و قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح سئوال خود از وزیر بهداشت در خصوص علت سستی دانشگاه علوم پزشکی ایران در احداث پارک علم و فناوری سلامت در ملارد، گفت: پس از توضیحات وزیر و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی، مهلت یک ماهه‌ای برای انجام اقدامات لازم در این خصوص به مجموعه وزارت بهداشت داده شد.

حسین حق وردی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به طرح سئوال خود از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، اظهار کرد: طی سال‌های گذشته در شهرستان ملارد 50 هکتار زمین به دانشگاه علوم پزشکی ایران برای احداث پارک علم و فناوری واگذار شد ولی این انجام نشده است.



نماینده مردم شهریار و قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پارک‌های علم و فناوری موتور پیشران توسعه کشور هستند، افزود: با توجه به حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در پارک‌های علم و فناوری، آن منطقه رشد و پیشرفت خوبی داشته ولی دانشگاه علوم پزشکی از سال 1393 تاکنون فقط دور این زمین را دیوار کشی و زمین را محصور کرده است.



وی ادامه داد: در سفری که رئیس جمهور به غرب استان تهران داشت، این موضوع را مطرح و رئیس جمهور به دانشگاه علوم پزشکی ایران و وزارت بهداشت 2 ماه فرصت داد تا به این موضوع ورود و اقدامات مقدماتی را شروع کند یا آن را به معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری واگذار کند.



حق وردی اضافه کرد: متأسفانه 2 ماه فرصت وزارت بهداشت و درمان به پایان رسید و با توجه به اینکه هیچ اقدامی صورت نگرفته بود از وزیر بهداشت در کمیسیون آموزش مجلس طرح سئوال و نهایتا مقرر شد تا یک ماه آینده جوانب مسئله بررسی و کار اجرایی احداث پارک علم و فناوری سلامت ملارد آغاز شود تا شرکت‌‎های دانش بنیان در این محل مستقر شوند.



عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: با توجه به موافقت وزیر بهداشت با این مسئله، امیدواریم این پارک علم و فناوری هرچه سریع‌‎تر راه اندازی شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 351877
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار