خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/16 - 11:16
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : فرهنگی
فیاضی با انتقاد از سودجویی برخی از پیمانکاران در ارائه خدمات سرویس مدارس؛

ممنوعیت انعقاد قرارداد با پیمانکاران سرویس مدارس با ضعف سامانه «سپند» همخوانی ندارد/ دو شرکت خودرو سازی در حوزه آموزش مناطق محروم ورود کنند

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه دو شرکت خودروسازی کشور می‌توانند در خدمات دهی همکاری مستقیمی با وزارتخانه آموزش و پرورش داشته باشند، گفت: ایران خودرو و سایپا در کنار شهرداری‌ها و دهیاری می‌توانند فرصت استثنایی در ارائه خدمات سرویس دهی به مدارس به ویژه در مناطق محروم و کم برخوردار باشند؛ این دو شرکت خودروسازی با ارائه امتیازاتی به پیمانکاران می‌توانند مشوقی برای کاهش قیمت سرویس مدارس و از همه مهمتر ایمنی فنی خودروهای فرسوده در این مسیر باشند.

فیاضی

عبدالوحید فیاضی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از عدم همکاری شهرداری در تامین سرویس مدارس، گفت: سرویس مدارس در سال‌های گذشته براساس یک آیین‌نامه جدید به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واگذار شد و آموزش و پرورش تنها نقش «نظارت» بر این حوزه را بر عهده دارد. در این راستا، انعقاد هرگونه قرارداد بین مدارس و مجموعه‌های تابعه با پیمانکاران ممنوع است اما این ممنوعیت با توجه به عدم وجود زیرساخت‌ها در سامانه «سپند» با اما و اگر هایی روبرو است.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تامین سرویس مدارس دغدغه خانواده‌های محصلان است، افزود: بررسی سرویس مدارس از دو بعد امنیت و هزینه‌های نجومی باید مورد توجه قرار بگیرد که هیات وزیران با معرفی سامانه «سپند» تلاش کرد تا دغدغه‌های خانواده‌ها در این مسیر را رفع کند که متاسفانه وجود ضعف در زیرساخت‌های سامانه مذکور منجر به نارضایتی اکثریت خانواده‌های نیازمند ثبت نام در سرویس مدارس شده است.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه در گذشته انجمن اولیاء و مربیان مدارس مسئول سروسامان دادن سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان بوده‌اند، اظهار داشت: در سال‌های گذشته سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان بر عهده انجمن اولیا و مربیان بوده است اما امروزه این مسئولیت بر دوش شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گذاشته شده است بر همین اساس باید شهرداری پاسخگو باشد که چرا نتوانسته مشکلات دانش آموزان را در این حوزه رفع و رجوع کند.

نماینده مردم در مجلس دوازدهم با تاکید بر اینکه شهرداری‌ها می‌توانند در کنترل قیمت‌های نجومی سرویس مدارس نقش داشته باشند، یادآور شد: قطعاً اگر شهرداری‌ها صفر تا صد سرویس مدارس را بر عهده بگیرند هم از لحاظ امنیتی و هم به جهت تعیین قیمت‌ها شاهد هرج و مرج در تحقق این مهم نخواهیم نبود، البته باید بپذیریم که وزارتخانه به عنوان (ناظر) وظایفی داشته که به کوتاهی‌هایی منجر شده است.

فیاضی با بیان اینکه عدم نظارت درست از سوی وزارتخانه آموزش و پرورش به عنوان متولی اصلی در خدمات دهی به دانش آموزان منجر به ایجاد مشکلاتی شده است، اظهار داشت: ممنوعیت انعقاد قرارداد با پیمانکاران برای دریافت خدمات سرویس دهی در کنار ضعف عملکرد سامانه «سپند» عاملی شده تا برخی از پیمانکاران از این فرصت سوءاستفاده کرده و هزینه خدمات دهی را تا ۳۰ درصد به بهانه دوری مسافت افزایش دهند.

وی با اشاره به ممنوعیت انعقاد قرار داد خانواده‌ها با پیمانکاران برای سرویس مدارس، گفت: با وجود ممنوعیت‌های اعمال شده برای خانواده‌ها باید سامانه «سپند» بی عیب و نقص خدمات ثبت نام سرویس را ارائه می داد که متاسفانه این مهم تا کنون ممکن نبود و سامانه در زمان معین نه تنها نتوانسته پاسخگوی متقاضیان باشد بلکه بعضا با هشدارهایی همچون قطعی سرور و نادرست بودن کد ملی دانش آموز روبرو بوده است، تعیین زمان معین برای ثبت نام متقاضیان سرویس از دیگر ضعف‌های سامانه مذکور بوده که باید محدود به زمانی خاص نباشد.

 فیاضی با بیان اینکه دو شرکت خودروسازی کشور می‌توانند در خدمات دهی همکاری مستقیمی با وزارتخانه داشته باشند، خاطر نشان کرد: ایران خودرو و سایپا در کنار شهرداری‌ها و دهیاری می‌توانند  فرصت استثنایی در ارائه خدمات سرویس دهی به مدارس به ویژه در مناطق محروم و کم برخوردار باشند؛ این دو شرکت خودروسازی با ارائه امتیازاتی به پیمانکاران می‌توانند مشوقی برای کاهش قیمت سرویس مدارس و از همه مهمتر ایمنی فنی خودروهای فرسوده در این مسیر باشند./

پایان پیام

  • کد خبر : 381742
محبوبه اشرفی پیمان
خبرنگار

محبوبه اشرفی پیمان

آخرین اخبار