خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/01/09 - 15:41
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
احمدی بیغش :

مقصران آسیب دیدگی برج آزادی باید شناسایی و به مراجع مربوطه معرفی شوند

نماینده مردم شازند در مجلس گفت: با آغاز به کار مجلس و در روز یکشنبه ۱۵ فروردین ماه از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می خواهم شهردار تهران، وزیر میراث فرهنگی و گردشگری و مسئولان  یگان توپخانه ارتش به کمیسیون  احضار شده و در مورد آسیب دیدگی برج  آزادی تهران پاسخگو باشند.

محمود احمدی بیغش در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت در واکنش به برخی اظهارات مبنی بر ترک خوردن برج آزادی پس از شلیک توپ، گفت‌: شنیده ها و اخبار و تصاویر منتشر شده از برج آزادی طی روزهای اخیر نشان از یک اتفاق تلخ برای این اثر ارزشمند ملی به دلیل یک سهل نگاری و غفلت جاهلانه دارد که به جهت  یک رسم غلط و شلیک چندین گلوله توپ در چند متری این شاهکار هنری در لحظه تحویل سال نو باعث آسیب دیدگی جدی و ترک عمیق بدنه این برج شده است. 



نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی افزود: آنچه  مایه تاسف بوده این است که از گذشته در برج شکاف هایی ایجاد شده بود و   شلیک توپ می توانست شکاف ها را تشدید کند؛  برج آزادی نماد ایران و پایتخت ایران است و در دنیا این برج را به عنوان نماد کشور ایران  می شناسند بنابر این شلیک توپ در کنار آن به هیچ وجه عاقلانه  نبود. 



وی ادامه داد: البته ما نمی گوییم  شکاف ها بر اثر شلیک توپ به وجود آمده بلکه برخی از شکاف ها از یکماه قبل هم بوده و منظور این است که چرا با اغماض و اهمال کاری به گونه ای اقدام شده که ارتعاشات ناشی از شلیک توپ منجر به صدمه و آسیب بیشتر  به برج شود. 



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: این رخداد تلخ که در حال بررسی ابعاد دقیق آن و صحت آسیب دیدگی برج هستم بیانگر اهمال کاری وزارت  میراث فرهنگی و گردشگری، شهرداری تهران و بدتر از همه بی تدبیری یگان توپخانه ای ارتش است آنها که افرادی عاقل و با تجربه هستند و تعجب همگان را بر انگیخته است.



احمدی بیغش یادآور شد: معتقدم  وزارت میراث فرهنگی مقصر اصلی این حادثه است  زیرا به عنوان  متولی اصلی حفاظت و  نگهداری آثار باستانی و مکان های تاریخی کشور بوده و از سوئی شهرداری تهران هم متولی مبلمان و امور شهری است و  این دو دستگاه به هیچ وجه نباید اقدام به انجام چنین کاری می‌کردند  البته بهتر بود ارتش که در فهم و عقلانیت شهره است پیش از شلیک توپ بررسی های لازم را انجام می داد. 



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: بنده با آغاز به کار مجلس در روز یکشنبه ۱۵ فروردین ماه از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی  می خواهم شهردار تهران، وزیر گردشگری و مسئولان ارتش را به کمیسیون احضار کنند تا در مورد این موضوع پاسخگو باشند زیرا برج آزادی نماد تاریخی کشور است  که بیش از نیم قرن قدمت دارد و بیشتر  از ۴۰ سال است ثبت تاریخی شده به طور حتم  مقصران و مسببان اصلی این کار به مردم و مراجع مربوطه معرفی خواهند شد./

پایان پیام

  • کد خبر : 316575
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار