صلاحیت نوری در کمیسیون فرهنگی بررسی شد:
معیشت معلمان از اولویتهای وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از برنامههای وزیرپیشنهادی آموزش و پرورش در نشست امروز این کمیسیون خبر داد.
احمد راستینه هفشجانی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملتدر تشریح ، دستور کار امروز( شنبه 6 آذر ماه ) کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: نشست امروز کمیسیون، بحث و بررسی برنامههای پیشنهادی یوسف نوری وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش بود که با حضور اعضای این کمیسیون برگزار شد.
نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در ابتدای جلسه، وزیر پیشنهادی برنامههای خود را به طور خلاصه عنوان کردهاند؛ موضوعات تربیتی و آموزشی مهمترین نگاه و چشم انداز نوری است. توجه به اصلاحات ساختاری در کنار معلم محوری و استاد محوری برای تحول آموزش و پرورش از اولویت های وزیر پیشنهادی است.
راستینه تاکید کرد: تمرکز به سند بنیادین تحول آموزش و پرورش با رویکرد اجرایی سازی این سند، کمبود معلم در کشور، تحول در فرآیند جذب، آموزش و ارزیابی معلمان، معیشت معلمان و .. از دیگر برنامههای نوری است.
وی افزود: در ادامه جلسه اعضای کمیسیون، اجرایی سازی لایحه رتبه بندی معلمان را مطرح کردهاند و همچنین تغییر سیستم آموزشی از حافظه محور به خلاقیت محور از دیگرخواستههای نمایندگان بود که در این نشست عنوان شد.
رئیس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: توجه به ورزش دانش آموزی به عنوان زیر بنای نشاط، پویایی و تحرک در جامعه از جمله مباحثی بود که در این جلسه به آن بسیار تاکید شد. الزاما نظام استعدادیابی باید در تمام زمینههای علمی و ورزشی در آموزش و پرورش را برای حضور دانش آموزان در المپیادهای مختلف آماده کنیم.
عضو کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این جلسه تمرکز بر موضوع گزینش و شایسته گزینی در آموزش و پرورش مورد بررسی قرار گرفت و همچنین به اصلاح موضوع بومی گزینی که بخش زیادی از استعدادهای برتر در مراکز استانها و شهرستان را حذف میکند مورد توجه و تاکید نمایندگان قرار گرفت.
- معرفی یوسف نوری به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش/ جلسه بررسی رأی اعتماد ۷ آذر ماه برگزار میشود
- بحث و بررسی پیرامون اقتصاد آموزش و پرورش در کمیسیون اقتصادی مجلس
راستینه در پایان خاطر نشان کرد: در این جلسه ضمن اینکه نوری وزیر پیشنهادی برنامههای خود را ارائه کردند، دغدغهها و پیشنهادات نمایندگان را در حوزه آموزش و پرورش شنیده و مقرر گردید وزیر پیشنهادات ارائه شده توسط نمایندگان را دسته بندی کند تا در برنامههای تکمیلی ایشان لحاظ شود./
پایان پیام