خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/02/13 - 13:27
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : فرهنگی
وحیدی طی پیامی ضمن گرامیداشت هفته معلم:

معلمان جلوه‌های کم نظیری از مسئولیت پذیری، خلاقیت و مهربانی را در دوره کرونا رقم زدند

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس طی پیامی ضمن گرامیداشت هفته معلم، تصریح کرد: معلمان جلوه‌های کم نظیری از مسئولیت پذیری، خلاقیت و مهربانی را در دوره کرونا رقم زدند.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، محمد وحیدی نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس در پیامی فرارسیدن دوازدهم اردیبهشت ماه، سالروز شهادت شهید شهید مطهری و فرا رسیدن هفته بزرگداشت مقام معلم را به معلمانی که در مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه به پرورش اندیشه و دانش کودکان و جوانان کشور می پردازند، تبریک و تهنیت گفت. متن پیام بدین شرح است:



بنام بزرگ آموزگار هستی بخش



رسول خدا صلی الله علیه و آله :《از هر کس که حرفى آموختى ؛ بنده او شده اى》. 



در میانه‌ی بهار و در یکی از اردیبهشتی‌ترین روزهای سال، روزی نمادین رخ‌نمایی می‌کند که در تقویم یادها و خاطره‌ها به‌گونه‌ای نقش می‌بندد که مزیّن به زینت علم و منوّر به نور معلّم است.



بار دیگر خورشید رخشان « دوازدهم اردیبهشت » با تمام آرایه‌های بهاری‌اش طلوع می‌کند تا صحیفه‌ی سبز معرفت با نسیم نور ورق خورد؛ و تمام ایرانیان  در هر جای و جایگاهی که هستند، دانش و بینش خود را وامدار سعی و صبر معلمان و مربیان خویش دانسته، در چنین ایّامی  به‌ پاس مساعی آسمانی این قشر فهیم و فرهیخته به پا می‌خیزند و با شور و شعوری شگرف، «آیین پاسداشت معلّم و معلّمی» را به پا می‌دارند.



چه نیکوست که در فرخنده «روز معلّم» که نام و نشان از اسم و رسم « علّامه‌ی شهید، مرتضی مطهری» (ره) دارد، این مهم را مجدد معنا بخشیم و از خردورزی، دین‌مداری، آزاداندیشی، عدالت‌خواهی و اخلاق‌گرایی او بیاموزیم و بیاموزانیم.



هفته بزرگداشت مقام معلم و گرامیداشت یاد و خاطره‌ی معلم شهید مرتضی مطهری، فرصتی مغتنم است تا مراتب سپاس خود را تقدیم معلمانی نمایم که رسولان راستی و درستی و سفیران صداقت و سرافرازی اند و با قلمی در دست و کتابی در دل و چراغی در چشم ، حضورشان در بلندای روزگار مستدام است.



آنان که در فراخنای تاریخ، هرگاه کتابی گشوده می شود و اندیشه‌ای رواج می‌یابد و کلامی متولد می شود و روشنگری رقم می‌خورد، حضورشان جلوه گری می کند و بی تردید هر آن که با ظلمت « جهل» و سیاهی« نادانی» به ستیز بر ‌خیزد،  معلمی را پیشه خود ساخته است.



جامعه ساعی و صبور  معلّمان،  به سان دوران دفاع مقدس که با سعی و تلاش خستگی ناپذیر خود دوشادوش رزمندگان، مانع از ایستایی چرخ تعلیم و تربیت در جبهه‌های جنگ گشتند، از نخستین روزهای شیوع ویروس منحوس کرونا، مجاهدانه به میدان آمدند و جلوه‌های کم نظیری از مسئولیت پذیری، سخت کوشی، خلاقیت و مهربانی را رقم زدند و اجازه ندادند که آموزش فرزندان این سرزمین تعطیل شود.



اینجانب ضمن گرامیداشت تقارن «روز بزرگ معلّم» با «شب روشن قدر»  و ایام  شهادت اول مظلوم تاریخ، «حضرت علی» (علیه‌السلام) و گرامیداشت یاد و خاطره معلمان عزیزی که بر اثر بیماری کرونا از دست دادیم، امیدوارم در سایه‌سار همدلی، همزبانی و همیاری تمامی آموزگاران، دبیران، مربیان و مدیران ساعی و صبور مدارس، دانشگاه ها و حوزه های علمیه، و نیز حضور ارزنده‌ی شان در تمامی عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی، به‌ویژه در عرصه‌ی سرنوشت‌ساز «انتخابات خرداد ماه سال جاری» ، بار دیگر شاهد تبلور بلوغ سیاسی و تجلّی نبوغ اجتماعی ایرانیان همیشه سربلند در تعمیق و توسعه‌ی عنصر حیات‌بخش و سعادت آفرین «مردم‌سالاری دینی» باشیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 318534
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار