خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/04/26 - 16:53
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
ویس کرمی در تشریح جلسه تعدادی از نمایندگان مجلس با رئیس جمهور و اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی:

مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی برای 1402 اجرایی می‌‎شود/ تلاش می‌کنیم کمترین آسیب به داوطلبان وارد شود

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از اجرای مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی برای سال 1402 خبر داد و گفت: تلاش می‌‎کنیم در راستای اجرای این مصوبه کمترین آسیب به داوطلبان وارد شود.

مهرداد ویس کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به نشست شب گذشته خود و جمعی از نمایندگان کمیسیون آموزش مجلس با رئیس جمهور، وزیر علوم و جمعی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره نحوه برگزاری کنکور سال 1402، عنوان کرد: این جلسه چند ساعته در خصوص مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد و رئیس جمهور با صبر و حوصله صحبت‌های طرفین (شورای عالی انقلاب فرهنگی و اعضای کمیسیون آموزش مجلس) را استماع کرد.



وی با بیان اینکه ما نمایندگان با استدلال، ایرادات وارده به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و عدم امکان اجرای آن برای سال 1402 را بیان کردیم، افزود: از سوی دیگر اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز بر مصوبه خود اصرار ورزیدند و آقای رئیسی فقط تأکید کرد که نکات کارشناسی مد نظر نمایندگان در جلسات شورا مطرح و تعاملی مداوم در اینگونه موارد بین شورا و مجلس برقرار شود.



ویس کرمی یادآور شد: از سوی دیگر، در نشست امروز شورای سنجش و پذیرش دانشجو، سازمان بازرسی کشور طی نامه‌ای که توسط معاون وزیر علوم قرائت شد، به صراحت اعلام کرد که «مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای سال 1402 لازم الاجرا بوده» و در این جلسه که به ریاست وزیر علوم، رئیس سازمان سنجش و معاونان وزیر علوم حضور داشتند، این مسئله به سمع و نظر اعضا رسید.



این نماینده مردم در مجلس تأکید کرد: بر همین اساس، مصوبات شورای سنجش و پذیرش در راستای زمینه سازی برای اجرای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تنظیم شد تا زمینه برای این مصوبه فراهم شود.



عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: با این اوصاف مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای کنکور 1402 حاکم است ولی ما نمایندگان تا جایی که توانستیم از حقوق مردم و داوطلبان دفاع کردیم و در ادامه نیز تلاش خواهیم کرد در صورت اجرای این مصوبه، کمترین آسیب به داوطلبان وارد شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 345902
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار