خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/04/27 - 18:04
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس خبر داد:

مصوبه کمیسیون آموزش برای جذب بدون آزمون دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از تصویب طرح الحاق 3 تبصره به ماده 4 قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلی تکمیلی خبر داد و گفت: بر اساس مصوبه امروز کمیسیون جذب دانشجو در مقطع ارشد بدون برگزاری آزمون امکان پذیر خواهد شد.

رضا حاجی پور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، در تشریح نشست امروز (یکشنبه ۲۷ تیرماه) کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس عنوان کرد: در نشست امروز  طرح الحاق 3 تبصره به ماده 4 قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلی تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور با حضور رئیس سازمان سنجش مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.



نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این تصمیم کمیسیون برای جذب دانشجو در رشته‌‎های کم رقابت در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور اتخاذ شد.



وی افزود: پیش از این دانشگاه پیام نور سال‌ها به صورت فراگیر و بدون برگزاری کنکور متمرکز اقدام به جذب دانشجو می‌‎کرد که مورد ایراد سازمان بازرسی کشور قرار گرفت و نهایتا با تصمیم امروز کمیسیون مقرر شد، همه دانشگاه‌ها اجازه جذب دانشجو بر اساس شرط معدل و بدون برگزاری آزمون را داشته باشند.



سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس ادامه داد: طرح الزام دولت به تعیین سرفصل «جنایات استکبار جهانی» در کتب درسی مدارس و دانشگاه‌ها نیز برای بررسی بیشتر به کمیته مربوطه خود ارجاع شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 323404
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار