خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/08/29 - 11:14
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
فلاحی مطرح کرد:

مشوق مالیاتی مجلس برای توسعه مدرسه‌سازی در کشور/ معافیت مالیاتی از 25 تا 100 درصد برای پروژه‌های نیمه تمام

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در تشریح مصوبه روز گذشته صحن علنی مجلس در خصوص اختصاص مشوق مالیاتی مجلس برای توسعه مدرسه‌سازی در کشور، گفت: خیرین مدرسه ساز می‎‌ توانند با تکمیل پروژه های نیمه تمام ساخت مدرسه در کشور از معافیت 25 تا 100 درصدی بهره مند شوند.

احمدحسین فلاحی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به تصویب بند الحاقی ماده 20 لایحه برنامه هفتم توسعه در نشست روز گذشته (یکشنبه 28 آبان‌ماه) صحن علنی، عنوان کرد: این مصوبه کمک دیگری از مجلس یازدهم به حوزه آموزش و پرورش در مقطع کنونی بود.



نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در توضیح این مصوبه گفت: بسیاری از طرح‌های ساخت مدارس در کشور نیمه تمام رها شده و خیرین سهم 50 درصدی خود را پرداخت ولی دولت به علت کمبود اعتبارات نتوانسته است سهم خود را پرداخت و ساخت مدرسه را به نتیجه برساند.



وی یادآور شد: با توجه به اینکه دولت توانمندی تکمیل این پروژه‌ها را ندارد و به نوعی هزینه ای که خیرین مدرسه ساز کرده اند در حال فرسوده شدن و از بین رفتن است، مجلس این اجازه را صادر کرد تا در طول برنامه هفتم خیرین بتوانند 50 درصد باقی مانده را کامل و از اعتبار مالیاتی 25 تا 50 درصد نیز برخوردار باشند.



سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس افزود: بر اساس مصوبه مجلس خیرین مدرسه ساز می‌توانند از معافیت مالیاتی 25 تا 100 درصد در پروژه‌های نیمه تمام بهره ببرند و به این ترتیب مسئله کمبود مدرسه در کشور حل و فصل شود.



به گزارش خانه ملت، براساس این بند الحاقی به ماده 20 لایحه مذکور؛ در صورتی که خیرین با پیشنهاد دستگاه اجرایی ذی ربط و موافقت سازمان، طرح های تملک دارایی را اجرا یا تکمیل کند و بیش از 50 درصد به جای اعتبارات دولتی در این طرح ها هزینه نماید، از اعتبارات مالیاتی حداقل 25 درصد و حداکثر 50 درصد هزینه ای که انجام داده است، برخوردار می شود. در مورد طرح هایی که حداقل 50 درصد آن به صورت خیّرساز انجام شده و مابقی آن در تعهد دولت است، چنانچه خیّر طرح را با پیشنهاد دستگاه و موافقت سازمان به اتمام برساند، هزینه انجام شده به طور 100 درصد به عنوان دیون و اعتبار مالیاتی محسوب می گردد.



آیین نامه اجرای این بند شامل طرح های مشمول، زمان بندی اجرایی و میزان برخورداری از اعتبار مالیاتی با پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و سازمان به تصویب هیات وزیران می رسد./



پایان پیام

  • کد خبر : 371802
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار