خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/09/02 - 13:09
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : فرهنگی
در آیین رونمایی از سردیس طلایه‌داران بازی‌های آسیایی

مسئولان و اهالی ورزش خواستار حذف قوانین مزاحم برای توسعه ورزش و حمایت از ورزشکاران شدند

مسئولان ورزشی و پیشکسوتان این حوزه معتقدند ؛ مجلس می‌تواند به عنوان یک نهاد حاکمیتی از ورزش و ورزشکاران به خصوص در زمان بررسی لوایح بودجه و برنامه هفتم توسعه حمایت کرده و با حذف قوانین مزاحم باعث پیشرفت آن شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، آیین رونمایی از سردیس طلایه‌داران بازی های آسیایی (علی باغبان‌باشی، میررسول رئیسی، تیمورغیاثی، هوشنگ کارگرنژاد و مدال آور پارالمپیک راضیه شیرمحمدی) صبح امروز (سه شنبه، 2 آذر ماه) در محل کمیته ملی المپیک با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی ، سجادی وزیر ورزش و جوانان، صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک و جمعی از روسای فدراسیون‌ها و پیشکسوتان حوزه ورزش و خانواده آنها برگزار شد.



صالحی امیری: مسیر توسعه ورزش ایران زمین، از مجلس می گذرد



سید رضا صالحی امیری در بخش از سخنان خود در این مراسم خطاب به رئیس مجلس گفت: بیش از 50 فدراسیون و 14 هزار هیأت ورزشی در کشور این پیام را منتقل می‌کنند که به حمایت مجلس و دولت بیش از پیش نیاز داریم که این نیاز شخصی نبوده و نیاز ملی برای حفظ ورزش است ضمن اینکه باید به قهرمانان زیرساخت‌ها و مهارت‌آموزی ورزشی توجه شود.



وی در ادامه با بیان اینکه علیرغم اینکه بعد از انقلاب ورزش حتی در یک دولت نیز به عنوان اولویت نبوده، یادآور شد: با این حال همواره برای آن تلاش شده است و مجلس نیز سال گذشته کمک جدی به ورزش کرد اما برای پاسخگویی به جامعه فعالیت بیشتری نیاز داریم.



رئیس کمیته ملی المپیک در ادامه با بیان اینکه مسیر توسعه ورزش ایران زمین از مجلس می‌گذرد، خاطر نشان کرد: امیدواریم در زمان بررسی بودجه 1401 و برنامه هفتم توسعه کشور ورزش به عنوان اولویت قرار گیرد.



خسروی‌وفا: مجلس استخدام مدال آوران ورزشی را قانونی کند



محمود خسروی وفا نیز در بخشی از اظهارات خود در این مراسم با بیان اینکه تصویب استقلال پارالمپیک و اساسنامه آن و حضور دو نماینده از مجلس به عنوان عضو ناظر در هیأت رئیسه این کمیته باعث گره‌گشایی شده است، عنوان کرد: ورزش جزئی از نظام است که اگر خوب کار کند به سایر عزیزان نیز برای تحقق اهداف کمک می‌کند چرا که 60 میلیون نفر مخاطب ورزش هستند.



رئیس کمیته ملی پارالمپیک همچنین تصریح کرد: از مجلس می‌خواهیم حمایت استخدامی در رابطه با مدال آوران را قانونی کند.



داورزنی: توسعه ورزش نیازمند حذف برخی قوانین است که مانع ایجاد می‌کند



محمدرضا داورزنی به عنوان نماینده روسای فدراسیون‌های ورزشی با بیان اینکه هم اکنون نیاز به قانونگذاری نداریم، گفت: ما نیازمند حذف برخی قوانین هستیم تا در جهت رشد و توسعه ورزش گام برداریم.



وی در ادامه با تأکید بر اینکه به برنامه‌ریزی درازمدت در حوزه ورزش نیاز داریم، ابراز کرد: مجلس نگاه کلان تری به بودجه ورزش داشته باشد چرا که سال آینده بازی‌های آسیایی را در پیش داریم و باید بتوانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم.



رئیس فدراسیون والیبال در ادامه با اشاره به برگزاری چند جلسه در مجلس خاطر نشان کرد: شما می‌توانید بلاتکلیفی 40 ساله ما را به پایان برسانید لذا امیدواریم ماده واحده‌ای که فدراسیون‌ها را از لیست نهادهای عمومی خارج می‌کند که نظارت بر آن نیز راحت‌تر شود را در دستور کار قرار دهید.



به گزارش خانه ملت، تیمورغیاثی یکی از پیشکسوتان حاضر در جلسه که از وی تقدیر به عمل آمده بود نیز در این جلسه با بیان اینکه آقای قالیباف هر کجا حضور پیدا کرده، آنجا آباد شده است، گفت: امیدواریم در سمت ریاست مجلس نیز در کنار نمایندگان به حوزه ورزش کمک کنید.



همچنین لازم به ذکر است محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از برگزاری این مراسم به همراه صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک از موزه ملی ورزش، المپیک و پارالمپیک بازدید به عمل آورد و بعد از ارائه سخنرانی خود با رونمایی از سردیس‌های 5 تن از طلایه‌داران بازی‌های آسیایی، از آنها قدردانی شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 331910
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار