خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/07/15 - 13:26
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
ذوالقدر:

مسئولان مانع از تخریب بناهای تاریخی پایتخت شوند

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس، با انتقاد از بی‌توجهی به بناهای قدیمی پایتخت که حفظ و احیای آنها می‌تواند عاملی برای جذب گردشگر و ایجاد منبع مالی برای رفع مشکلات حوزه شهری شود از مسئولان خواست تا با ثبت ملی این بناها مانع از تخریب آنها شوند.

سید فاطمه ذوالقدر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد اظهارنظر یک عضو شورای شهر مبنی بر اینکه خانه‌های قدیمی تهران باید از حالت انبار به کاربری‌های فرهنگی سوق داده شوند، گفت: این موضوع از نظر توجه به حوزه میراث فرهنگی ضروری است، کما اینکه ما در نشست اخیری که با آقای مونسان داشتیم به این نکته اشاره کردیم که احیا و حفظ بناهای قدیمی تهران مورد غفلت قرار گرفته‌اند.



مسئولان با ثبت ملی بناهای قدیمی تهران مانع از تخریب آنها شوند



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در پایتخت ظرفیت‌های خوبی در حوزه میراث فرهنگی وجود دارد که از آنها استفاده نشده است، و این در حالی است که تعداد زیادی از بناهای قدیمی این شهر از این قابلیت برخوردار هستند که بتوان آنها را به ثبت ملی رساند.



نشست مشترک مجمع نمایندگان تهران و مسئولان میراث فرهنگی برای حفظ بناهای قدیمی شهر



عضو مجمع نمایندگان تهران در مجلس، تصریح کرد: مجمع نمایندگان تهران نیز توجه به حوزه میراث فرهنگی و ثبت بناهای قدیمی پایتخت را در دستورکار خود داشته و قرار بر این شده است که نشست مشترکی با مسئولان حوزه میراث فرهنگی تهران برگزار کنند و این موضوع را مورد بررسی قرار دهند.



این  نماینده مجلس در دوره دهم، اظهار کرد: هم‌اکنون در شهرری و بخش‌هایی از محله‌های قدیمی شهر تهران که می‌توانند در زمره میراث فرهنگی قرار گیرند در حال نابودی هستند یا برخی این بناها را تخریب کرده و بجای آنها آپارتمان می‌سازند.



سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: مسئولان باید به دنبال راهکاری برای حفظ و ثبت بناهای قدیمی تهران به عنوان آثار تاریخی شهر باشند، چرا که با این روش می‌توان راهی برای جذب گردشگر و ایجاد درآمدزایی در جهت رفع معضلات حوزه شهری نیز ایجاد کرد، ضمن اینکه باید در این مورد از ظرفیت‌های موجود در بخش خصوصی هم بهره‌مند شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 289402
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار