خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/05/28 - 16:53
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
در جلسه اعضای کمیسیون آموزش با رئیس آموزش و پرورش و فرهنگیان مریوان مطرح شد؛

مریوان نیاز به 300 کلاس درس جدید دارد/مدارس خاص در مریوان 2 شیفته فعالیت می کنند

اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در ادامه سفر خود به استان کردستان با حضور در مریوان با فرهنگیان، بازنشستگان و رتبه های برتر و المپیادی شهرستان مریوان دیدار و مسائل آموزشی این شهرستان را پیگیری کردند.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در ادامه سفر خود به استان کردستان، با حضور در شهرستان مریوان در اولین برنامه کاری خود جلسه ای با رئیس آموزش و پرورش مریوان و رتبه های برتر کنکور، المپیاد، نماینده فرهنگیان و بازنشستگان برگزار کردند.



در این جلسه صحبت های رتبه های برتر کنکور و مدال آوران المپیادی و همچنین نماینده فرهنگیان و بازنشستگان شنیده شد و در پایان از رتبه های برتر تقدیر به عمل آمد.



براساس گفته شیوا قاسمی پور نماینده مردم مریوان و سروآباد در این نشست فرهنگیان و بازنشستگان به بیان دغدغه های خود از جمله مباحث معیشتی، بومی گزینی و تغییرات نحوه برگزاری کنکور با مصوبه جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره داشتند و در این باره انتقاداتی را مطرح کردند.



قاسمی پور با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی در مریوان 2.7 متر بوده که نسبت به متوسط کشوری بسیار پایین است، افزود: مریوان تنها شهرستانی است که مدارس خاص در آن که حتما باید تک شیفت باشند، 2 شیفت کار می کنند. مریوان نیاز به 300 تا 350 کلاس درس دارد.



 











نشست مشترک اعضای کمیسیون آموزش مجلس با رؤسای دانشگاه های شهرستان مریوان


 



جلسه اعضای کمیسیون آموزش با رؤسای دانشگاه های مریوان



عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یادآور شد: در ادامه اعضای کمیسیون آموزش نشستی با رؤسای دانشگاه های آزاد، پیام نور و علمی کاربردی داشتند و مسائل و مشکلات این دانشگاه ها را مورد رسیدگی قرار دادند.



وی اضافه کرد: دانشگاه آزاد دارای امکاناتی برای راه اندازی رشته پیراپزشکی بوده که در صورت اعطای مجوز می تواند دانشجویان بیشتری جذب کند و این موضوع در جلسه امروز پیگیری شد.



قاسمی پور اضافه کرد: همچنین دانشگاه پیام نور نیاز به تجهیزات و کمک های اعتباری داشت که این مسئله نیز دنبال شد و برای دانشگاه علمی کاربردی نیز موضوع رفاهیات برای اعضای هیات علمی و افزایش رشته ها و همچنین وصول مطالبات این دانشگاه از بنیاد شهید پیگیری شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 347611
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار