در جلسه اعضای کمیسیون آموزش با رئیس آموزش و پرورش و فرهنگیان مریوان مطرح شد؛
مریوان نیاز به 300 کلاس درس جدید دارد/مدارس خاص در مریوان 2 شیفته فعالیت می کنند
اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در ادامه سفر خود به استان کردستان با حضور در مریوان با فرهنگیان، بازنشستگان و رتبه های برتر و المپیادی شهرستان مریوان دیدار و مسائل آموزشی این شهرستان را پیگیری کردند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در ادامه سفر خود به استان کردستان، با حضور در شهرستان مریوان در اولین برنامه کاری خود جلسه ای با رئیس آموزش و پرورش مریوان و رتبه های برتر کنکور، المپیاد، نماینده فرهنگیان و بازنشستگان برگزار کردند.
در این جلسه صحبت های رتبه های برتر کنکور و مدال آوران المپیادی و همچنین نماینده فرهنگیان و بازنشستگان شنیده شد و در پایان از رتبه های برتر تقدیر به عمل آمد.
براساس گفته شیوا قاسمی پور نماینده مردم مریوان و سروآباد در این نشست فرهنگیان و بازنشستگان به بیان دغدغه های خود از جمله مباحث معیشتی، بومی گزینی و تغییرات نحوه برگزاری کنکور با مصوبه جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره داشتند و در این باره انتقاداتی را مطرح کردند.
قاسمی پور با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی در مریوان 2.7 متر بوده که نسبت به متوسط کشوری بسیار پایین است، افزود: مریوان تنها شهرستانی است که مدارس خاص در آن که حتما باید تک شیفت باشند، 2 شیفت کار می کنند. مریوان نیاز به 300 تا 350 کلاس درس دارد.
جلسه اعضای کمیسیون آموزش با رؤسای دانشگاه های مریوان
عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یادآور شد: در ادامه اعضای کمیسیون آموزش نشستی با رؤسای دانشگاه های آزاد، پیام نور و علمی کاربردی داشتند و مسائل و مشکلات این دانشگاه ها را مورد رسیدگی قرار دادند.
وی اضافه کرد: دانشگاه آزاد دارای امکاناتی برای راه اندازی رشته پیراپزشکی بوده که در صورت اعطای مجوز می تواند دانشجویان بیشتری جذب کند و این موضوع در جلسه امروز پیگیری شد.
قاسمی پور اضافه کرد: همچنین دانشگاه پیام نور نیاز به تجهیزات و کمک های اعتباری داشت که این مسئله نیز دنبال شد و برای دانشگاه علمی کاربردی نیز موضوع رفاهیات برای اعضای هیات علمی و افزایش رشته ها و همچنین وصول مطالبات این دانشگاه از بنیاد شهید پیگیری شد./
پایان پیام