خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/02/18 - 15:58
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
قادری:

مردمی‌ترین بخش اقتصاد ایران شرکت‌های دانش بنیان هستند

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی درباره تاثیر توجه به اقتصاد دانش بنیان در تحقق شعار سال و مشارکت مردم در جهش تولید، بر ضرورت حمایت از شرکت های دانش بینان تأکید و عنوان کرد: با تکمیل زنجیره ارزش صنایع دانش بنیان، اشتغال زایی نیز ایجاد می‌شود و درآمد مردم نیز افزایش پیدا می کند و در نتیجه این مسائل کاهش وابستگی را به دنبال دارد، مشارکت مردم در تولید بیشتر می شود و تمام این مسائل زنجیره وار منجر به تحقق مشارکت مردم در تولید (تحقق شعار سال) می شود.

جعفر قادری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره تاثیر توجه به اقتصاد دانش بنیان در تحقق شعار سال و مشارکت مردم در جهش تولید، گفت: یکی از مهمترین مشکلات ما در کشور این است که صنایع، فولاد، پتروشیمی، صنایع، پالایشگاه ها و صنعت نفت و گاز ما وابسته به تجهیزات وارداتی کشورهای خارجی هستند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس خاطرنشان کرد: اما وقتی که تجهیزات تولیدی شرکت های دانش بنیان زنجیره ارزش را تکمیل کند، با انتقال فناوری و دانش فنی تلاش خواهد شد این خلاها  و کمبودهایی که وجود دارد، جبران شود. به این ترتیب زنجیره ارزش تکمیل می‌شود و این تولید دیگر تولید وابسته نیست و از صفر تا صد آن در داخل کشور انجام می شود.

قادری با بیان اینکه مسیر اصلی تحقق مردمی سازی بخش های دیگر اقتصاد نیز حرکت به سمت دانش بنیان شدن این بخش ها است که رهبر معظم انقلاب تلویحا به لازمه ایجاد نقشه راه تحقق دانش بنیان شدن اقتصاد ملی چندین بار اشاره کرده اند، گفت: هر چه زنجیره ارزش تولیدات در کشور بیشتر تکمیل شود ارزش افزوده بیشتری نصیب کشور می شود، از خروج ارز از کشور جلوگیری می شود و باعث ارزآوری نیز می شود.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی توضیح داد: مردمی ترین بخش اقتصاد ایران، همین شرکت های دانش بنیان و بخش اقتصاد دانش بنیان است. باید برای تداوم این مسیر نیز توان و سرمایه مردم در جهت افزایش سهم اقتصاد دانش بنیان در اقتصاد کشور و حرکت به سمت دانش بنیان شدن صنایع بزرگ کشور و اقتصاد ملی مورد استفاده قرار گیرد.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس با بیان اینکه با تولید این تجهیزات دانش بنیانی می‌تواند صنعت نفت و گاز که پیشران توسعه ما هستند را نیز دانش بنیان کنیم بیان کرد: وابستگی به اقتصاد دانش بنیان می تواند تکانه های ناشی از تغییرات قیمتی ارز را نیز کمتر کند و به اقتصاد کشور کمک بزند.

این نماینده مجلس یازدهم گفت: با تکمیل زنجیره ارزش صنایع دانش بنیان، اشتغال زایی نیز ایجاد می شود و درآمد مردم نیز افزایش پیدا می کند و در نتیجه این مسائل کاهش وابستگی را به دنبال دارد، مشارکت مردم در تولید بیشتر می شود و تمام این مسائل زنجیره وار منجر به تحقق مشارکت مردم در تولید (تحقق شعار سال) می شود./

پایان پیام

  • کد خبر : 378119
کلمات کلیدی
احسان کاظم زاده نظری
خبرنگار

احسان کاظم زاده نظری

آخرین اخبار