خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/09/02 - 13:38
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
سند تحول بنیادین آموزش و پرورش چرا به نتیجه نمی‌رسد

مجلس در پی تغییر نظام آموزشی در راستای سند تحول بنیادین است

رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از اجرایی نشدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، گفت: مجلس به ویژه کمیسیون آموزش در پی تغییر نظام آموزشی در راستای سند تحول بنیادین است.

مهدی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار   خبرگزاری خانه ملتبا اشاره به کمبود معلم ورزش در مدارس، عنوان کرد: بر اساس گزارش‎‌های منتشر شده از مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، در حال حاضر به ازای هر 560 دانش آموز در مدرسه فقط یک معلم ورزش وجود دارد که این آمار به هیچ عنوان قابل قبول نیست.



نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی افزود: به ویژه با سبک زندگی فعلی خانواده‌ها وضعیت ورزش و تربیت بدنی در آموزش و پرورش بسیار اهمیت دارد و این وضعیت را با توجه به شرایط امروز جامعه مناسب نمی‌‎دانم؛ این تغییر سبک زندگی می‌تواند از کلاس‌های درس تربیت بدنی ایجاد شود.



وی با بیان اینکه مجلس مصمم است که تغییراتی را در نظام آموزشی کشور  به ویژه در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ایجاد کند، گفت: در سند تحول بنیادین به 6 زیرنظام اصلی اشاره شده که یکی از مهم‌ترین این موضوعات، ورزش و تربیت بدنی است.



اسماعیلی یادآور شد: متأسفانه با وجود گذشت 10سال از اجرای سند تحول بنیادین اما نظام‌ نامه اجرایی سند تحول هنوز تدوین نشده تا میزان اجرایی شدن آن برآورد و ارزیابی شود؛ بر همین اساس مجلس، آموزش و پرورش را ملزم به اجرای دقیق سند تحول کرده تا با اجرای این سند مهم، تربیت بدنی و ورزش در مدارس پررنگ‌تر شود.



این نماینده مردم در مجلس اضافه کرد: حتی یکی از مطالبات مهم ما از وزرای پیشنهادی آموزش و پرورش به ویژه در مقطع کنونی در زمینه اجرای سند بنیادین آموزش و پرورش و در زمینه ورزش و تربیت بدنی است. قطعا اگر این سند مورد توجه قرار گیرد، شرایط تربیت بدنی و ورزش در آموزش و پرورش ارتقاء می‌یابد.



رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: افزون بر این مسئله، افزایش ساعات ورزش در مدارس نیز باید مورد توجه قرار گیرد چرا که با این ساعت اختصاصی کوتاه مدت، نمی‌توان به اهداف مد نظر در سند تحول بنیادین دست یافت./



پایان پیام

  • کد خبر : 331912
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار