خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/11/10 - 09:37
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
پاک فطرت با اشاره به ابلاغ قانون اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور:

مجلس بر حسن اجرای قانون اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای نظارت خواهد داشت

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به ابلاغ قانون اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور توسط رئیس مجلس، گفت: مجلس بر حسن اجرای این قانون نظارت خواهد داشت، اجرای درست این قانون منجر به تولید ثروت برای افرادی که پس از دیپلم وارد بازار کار خواهند شد، می‌شود و حتی اجرای دقیق آن می‎‌تواند به پایین آمدن سن ازدواج در کشور نیز کمک کند.

علیرضا پاک فطرت در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت با اشاره به ابلاغ دیروز(دوشنبه 9 بهمن ماه) قانون اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور توسط دکتر قالیباف رئیس مجلس، اظهار کرد: قطعا مجلس بر حسن اجرای این قانون نظارت دقیق و کاملی خواهد داشت چراکه اگر این قانون به خوبی اجرایی شود، تربیت و آموزش نیروی کار ماهر رقم خواهد شد.



نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی افزود: در دنیای امروز همه فارغ التحصیلان از مدارس الزاماً نباید وارد دانشگاه شوند و در بسیاری از کشورهای توسعه یافته فرد پس از دریافت مدرک دیپلم وارد بازار کار می‌شود به این دلیل که جوان دیپلمه دارای مهارت است ولی متأسفانه در کشور ما افراد دارای مدرک دیپلم مهارتی ندارند.



وی ادامه داد: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور که پس از 50 سال دارای اساسنامه شد به دنبال توسعه مهارت آموزی و ایجاد درآمدهای پایدار برای سازمان فنی و حرفه‌ای و ارتقای جایگاه مربیان این سازمان است.



پاک فطرت با بیان اینکه دانشگاه‌های فنی نیز باید بتوانند یک تکنسین تربیت و آموزش دهند، اضافه کرد: فرد دارای مهارت می‌تواند برای خود تولید ثروت کند و حتی اجرای درست این قانون می‌تواند به پایین آمدن سن ازدواج نیز کمک کند.



عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس  تأکید کرد:کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناور مجلس یازدهم در این دوره تلاش کرد قوانینی مصوب کند که علم را تبدیل به ثروت کند و این قوانین همگی به نفع جوانان، تولید و آینده کشور بوده است./



پایان پیام 

  • کد خبر : 375564
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار