خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/12/20 - 17:07
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
کریمی فیروزجایی در نشست مشترک با رئیس سازمان امور عشایر ایران:

مجلس افزایش اعتبارات لازم برای تامین زیرساخت‌های آموزش عشایر را پیگیری می‌کند

رئیس فراکسیون عشایری مجلس، از پیگیری افزایش اعتبارات لازم برای زیرساخت‌های آموزش عشایر، استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی و استانداردسازی سامانه‌های بهداشتی مدارس عشایری توسط این فراکسیون خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نشست علی کریمی فیروزجائی رئیس فراکسیون عشایری مجلس شورای اسلامی با حضور نصراله پژمان فر  نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس، رئیس سازمان امور عشایر ایران و مدیرکل امور عشایر خراسان رضوی در محل اداره کل امور عشایر خراسان رضوی برگزار شد.



در ابتدا کریمی فیروزجایی گفت: افزایش اعتبارات لازم برای زیرساخت‌های آموزشی در آموزش و پرورش عشایری، استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی و استانداردسازی سامانه‌های بهداشتی مدارس عشایری از محل اعتبارات سازمان نوسازی مدارس در دستورکار فراکسیون عشایری مجلس قرار دارد .



رئیس فراکسیون عشایری مجلس شورای اسلامی در این نشست با تاکید بر  خدمات‌رسانی به جامعه عشایری و کمک به زیر ساختارها در مناطق عشایری، تصریح کرد: در فراکسیون عشایری مجلس استفاده از ظرفیت خیرین برای ارائه خدمات به‌ویژه خدمات زیربنایی همچون آبرسانی در مناطق عشایری مورد توجه است و شناسایی خیرین و استفاده از ظرفیت آنان در این حوزه در دستور کار قرار دارد.



مجلس ظرفیت‌های خوبی در قوانین برای حمایت از عشایر ایجاد کرده است



در ادامه این نشست پژمانفر نماینده مردم مشهد و کلات  در مجلس شورای اسلامی، گفت: برقراری این خدمات منجر به دلگرم شدن عشایر برای ساماندهی زندگی و تولید خواهد شد و ثمره آن هم به عشایر و هم به ما  خواهد رسید.



وی تصریح کرد: هم‌اکنون ظرفیت‌های خوبی توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی در قانون پیش‌بینی شده تا فراکسیون عشایری بتواند برای عشایر اقدامات مفیدی انجام دهد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: مجموعه عشایر از تمام ظرفیت‌های تولیدی که در مناطق عشایری وجود دارد برای کمک به افزایش درآمد و اشتغالزایی خانوارهای عشایری از جمله موضوع جمع‌آوری گیاهان دارویی، تولید عسل و... استفاده کند.



گفتنی است، رئیس فراکسیون عشایری مجلس شورای اسلامی با همراهی رئیس سازمان امور عشایر ایران به استان گلستان سفر کرده و پس از بازدید از پروژه‌های عشایری مراوه تپه و دیدار با عشایر این شهرستان و بررسی مشکلات آنها، به بجنورد و از آنجا به مشهد مقدس عزیمت کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 315882
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار