خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/05/23 - 18:30
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
فررودین عنوان کرد:

مبارزه با فساد و کاهش اتکا به نفت برنامه محوری ضرغامی برای وزارت گردشگری

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به استقبال نمایندگان از معرفی ضرغامی به عنوان وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، عنوان کرد: مبارزه با فساد و کاهش اتکا به نفت برنامه محوری ضرغامی برای وزارت گردشگری است.

محمدمهدی فروردین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  با اشاره به بررسی برنامه‌های عزت الله ضرغامی، گزینه پیشنهادی وزارت صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری، عنوان کرد: در نشست امروز کمیسیون فرصت کافی برای بررسی برنامه‌های آقای ضرغامی وجود نداشت اما با توضیحات ارائه شده مشخص شد که آقای ضرغامی برنامه‌های تحولی مهمی در این حوزه دارد.



نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند، قیر و کارزین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استنباط برخی از نمایندگان مبنی بر این است که آقای ضرغامی با توجه به دارا بودن روحیات فرهنگی برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گزینه مناسب تری است، گفت: اما وقتی مدیری در وجود خود تحول و نوگرایی را دارد، می‌‎تواند با به کارگیری همین روحیه منشأ تحول در این وزارتخانه مهم باشد.



وی با یادآوری اینکه آقای ضرغامی نشان داده در مسئولیت‌های گوناگون همواره تحول آفرین عمل کرده است، افزود: با توجه به اینکه شعار رئیس جمهور جدید مبارزه با فساد و توجه به محرومان بوده این روحیه در آقای ضرغامی نیز وجود دارد تا این شعار در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز محقق شود.



عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: متأسفانه طی سالیان گذشته شاهد رویکردهای تأسف برانگیزی در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بودیم به طوریکه اکثر اقدامات در این حوزه بر اساس رانت، رابطه و موضوعاتی اینچنین پیش برده می‌شد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم تأکید کرد: عزت الله ضرغامی چنین رویکردی را خواهد داشت و مبارزه با فساد یکی از اصلی ترین اولویت‌های او در وزارت میراث فرهنگی خواهد بود.



فروردین، صنعت توریسم را یکی از صنعت‌‎های پول ساز در جوامع امروزی دانست و گفت: بسیار خوشبین هستیم که با حضور آقای ضرغامی این صنعت بسیار کارآمد و پول ساز در جهت توسعه کشور به سطحی برسد که انتظارات مردم برآورده شود.



عضو کمیسیون فرهنگی مجلس پیش بینی کرد که گزینه پیشنهادی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بتواند رأی بالایی از مجلس کسب کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 325028
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار