خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/07/18 - 11:27
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : فرهنگی
قاسمی پور با اشاره به برگزاری نمایشگاه «یک تجربه نوآورانه» تأکید کرد؛

قانون جهش تولید دانش‌بنیان، گام مهمی در نگهداشت نخبگان

عضو هیأت رییسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب قانون جهش تولید دانش‌بنیان، تأکید کرد: تصویب این قانون، گام مهمی برای کمک به حفظ و نگهداشت نخبگان در کشور است.

شیوا قاسمی پور در گفت وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت  پس از بازدید از رویداد و نمایشگاه «یک تجربه نوآورانه» با اشاره به تلاش‌های صندوق نوآوری و شکوفایی در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: از طریق بازدیدهایی که به همراه مسئولان صندوق از استان‌های مختلف داشته‌ایم، از نزدیک شاهد تلاش‎‌های این صندوق در راستای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و توسعه اقتصاد دانش بنیان در کشور هستم. 



عضو هیأت رییسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، موضوع تامین مالی را از جمله دغدغه‌های زیست‌بوم نوآوری کشور برشمرد و افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان تمام انرژی و توان خود را برای تبدیل یک ایده به محصول صرف می‌کنند، اما یکی از مشکلاتی که همواره با آن روبرو هستند، بحث تأمین منابع مالی است.



وی اضافه کرد: جوانی که تازه از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده است، ایده خوبی در ذهن دارد، اما برای تبدیل این ایده به محصول به سرمایه نیاز دارد، البته در این زمینه صندوق نوآوری تمام تلاش خود را برای حمایت از نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان کشور صرف می‌کند. فعالیت‌های این صندوق طی سال‌های اخیر بسیار گسترده‌تر شده است و تلاش می‌کند از طریق برگزاری رویدادها و نمایشگاه‌هایی نظیر آنچه امروز شاهد برگزاری آن در حوزه کودکان و نوجوانان بودیم، مستقیما با جامعه هدف در ارتباط باشد.



قاسمی‌پور با اشاره به قانون جهش تولید دانش‌بنیان، گفت: تصویب این قانون، گام مهمی برای کمک به حفظ و نگهداشت نخبگان در کشور است. مجلس شورای اسلامی در این قانون، امور بورسی، گمرکی و صادراتی را برای شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیل کرده است تا زمینه مناسب‌تری برای تولید و صادرات محصولات این شرکت‌ها فراهم شود.



عضو هیأت رییسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس همچنین با اشاره به اهمیت حوزه فناوری در برنامه هفتم توسعه تأکید کرد: تلاش کرده‌ایم سیاست‌‌گذاری‌ها در این برنامه در زمینه‌های مهم مانند کشاورزی، آب، علوم و فناوری و ... در راستای جهش تولید دانش‌بنیان‌ها باشد. قطعا حضور و فعالیت نخبگان در شرکت‌های دانش‌‌بنیان، زمینه‌ساز تأمین نیازهای کشور در داخل است. 



نماینده مردم و سروآباد و مریوان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مقام معظم رهبری نیز توجه ویژه‌ای به بحث توسعه فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان دارند. استفاده از ظرفیت این شرکت‌ها در تأمین نیازهای داخل را به صورت خاص می‌توانیم در ایام همه‌گیری کرونا ببینیم و با حمایت‌هایی که از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی صورت گرفت، بسیاری از تجهیزات پزشکی مورد نیاز در داخل و توسط دانش‌بنیان‌ها تولید شد.



«یک تجربه نوآورانه»، تلاشی برای آماده کردن کودکان و نوجوانان برای یک زندگی نوآورانه



قاسمی‌پور با اشاره به برگزاری رویداد و نمایشگاه «یک تجربه نوآورانه» در صندوق نوآوری و شکوفایی تصریح کرد: به مناسبت هفته ملی کودک، شاهد برگزاری این رویداد بسیار مهم بودیم که به همت صندوق نوآوری، وزارت دادگستری و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد که از بانیان این رویداد بسیار تشکر می‌کنم. هدف از برگزاری این رویداد، آماده کردن کودکان و نوجوانان برای یک زندگی نوآورانه است. 



عضو هیأت رییسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم آینده این کشور را بسازیم، باید روی کودکان و نوجوانان این سرزمین به درستی سرمایه‌گذاری کنیم. استفاده از فناوری‌های جدید که توسط دانش‌بنیان‌ها توسعه یافته‌اند، کمک می‌کند تا بتوانیم استعدادهای کودکان و نوجوانان را بهتر شناسایی و به شکوفایی آن کمک کنیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 369575
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار