خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/12/02 - 11:15
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
حاجی بابایی:

قانون برای معلمان مدارس غیرانتفاعی اجرا نمی‌شود/ نباید تفاوتی بین معلم مدرسه غیرانتفاعی و دولتی باشد

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس با اشاره به وجود قانون برای معلمان مدارس غیرانتفاعی، بر اجرای قانون برای این معلمان تأکید و تصریح کرد: نباید تفاوتی بین معلم مدرسه غیرانتفاعی و دولتی باشد.

حمیدرضا حاجی بابائی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه یکی از ایرادات جدی در مدارس غیرانتفاعی پایمال شدن حق و حقوق معلم در این مدارس است، اظهار کرد: متأسفانه با وجود صراحت قانون اما بسیاری از معلمان در مدارس غیرانتفاعی فاقد بیمه هستند و سوابق شغلی آن‌ها محاسبه نشده است.



نبود نظارت بر مدارس غیرانتفاعی مشهود است 



نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس، نبود نظارت بر مدارس غیرانتفاعی را مهم‌ترین معضل در این مدارس برشمرد و گفت: حق و حقوق معلم در مدارس غیرانتفاعی باید به نحوی باشد که تفاوتی بین معلم مدرسه غیرانتفاعی و مدرسه دولتی نباشد.



وی با بیان اینکه قانون، پیش بینی‌های لازم را برای تأمین آینده شغلی معلمان مدارس غیرانتفاعی داشته و این مسئله نباید تحت الشعاع اجرایی نشدن قانون قرار گیرد، ادامه داد: آموزش و پرورش و مجلس به ویژه کمیسیون آموزش و تحقیقات نظارت جدی بر روند اجرای قانون خواهند داشت و نباید اجازه داد حق این معلمان تضییع شود.



پرداخت حقوق‌های نامتعارف به معلمان غیرقانونی است



رئیس کمیسیون برنامه وبودجه ومحاسبات مجلس، پرداخت حقوق‌های نامتعارف 500 هزار تومانی به معلمان را نوعی استثمار معلم خواند و اضافه کرد: وقتی مدرسه‎‌ای زیر نظر آموزش و پرورش مجوز می‌گیرد، یعنی این وزارتخانه در این حوزه قبول مسئولیت کرده است و غیردولتی بودن این مدارس مسئولیتی از آموزش و پرورش سلب نمی‌کند بلکه اگر حق و حقوقی از معلم ضایع شود باید با پیگیری آموزش و پرورش حق به حق دار برسد./



پایان پیام

  • کد خبر : 314360
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار