خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/06/23 - 10:29
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
صالحی امیری در گفت‌وگو با خانه ملت:

فدراسیون‌های ورزشی در ستاد عالی ورزش ارزیابی می‌شوند

رئیس کمیته ملی المپیک با اعلام این خبر که فدراسیون‌های ورزشی به زودی در ستاد عالی ورزش ارزیابی عملکرد می‌شوند، درباره نحوه تعامل کمیته ملی المپیک با وزیر ورزش، گفت: آقای سجادی از قهرمانان ورزشی بوده و ما و همکارانمان زبان مشترک خوبی برای رفع دغدغه‌های ورزش با آقای سجادی داریم.

سیدرضا صالحی امیری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  درباره ارزیابی خود و کیمته ملی المپیک از عملکرد کاروان ورزشی ایران در المپیک 2020 توکیو، اظهار کرد: در مجموع عملکرد کاروان ورزشی ایران در شرایط کرونایی و وضعیت اقتصادی مطلوب بود. آماده سازی کاروان ورزشی ایران به صورتی پیش می‌رفت که هر روز احتمال لغو این بازی‌های المپیک به گوش می‌رسید اما خوشبختانه این کاروان دومین نتیجه مطلوب را در طول تاریخ المپیک‌های گذشته کسب کرد.



وی با بیان اینکه این موفقیت کاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران موجب شیرین شدن کام مردم و صدور پیام از جانب رهبر انقلاب شد، افزود: این گام را نقطه آغازی برای رویدادهای بعدی می‌‎دانیم و در این مسیر حتما از نقطه نظرات نمایندگان مجلس به ویژه اعضای کمیسیون فرهنگی و فراکسیون ورزش در حوزه‌های فرهنگی نیز استفاده خواهیم کرد.



جلسات کارشناسی جهت تدوین برنامه‌های مسابقات آسیایی 2022 و المپیک 2024 پاریس آغاز شده است 



صالحی امیری با بیان اینکه جلسات کارشناسی جهت تدوین برنامه‌‎ها برای رقابت‌ها و المپیک‌‌ پیش رو رسماً آغاز شده است، افزود: در آینده‌ای بسیار نزدیک نیز ستاد عالی ورزش با محوریت وزارت ورزش و حضور کمیته ملی المپیک و پارالمپیک تشکیل می‌شود.



رئیس کمیته ملی المپیک یادآور شد: روند ارزیابی عملکرد فدراسیون‌ها در ستاد عالی ورزش مورد بحث قرار خواهد گرفت و برنامه فدراسیون‌های ورزشی برای حضور در المپیک آسیایی 2022 چین و 2024 پاریس را دنبال خواهیم کرد. در حال حاضر جلسات کارشناسی کمیته ملی المپیک هر هفته برگزار می‌شود.



سجادی از قهرمانان ورزشی بوده و زبان ورزش را بلد است/ وزارت ورزش محوریت حوزه ورزش در ایران است



وی در پاسخ به این سئوال که آیا با روی کار آمدن دولت جدید نحوه تعامل کمیته ملی المپیک با وزارت ورزش تغییری خواهد کرد یا خیر، گفت: حضور دکتر سجادی در وزارت ورزش را به فال نیک می‌گیریم چرا که ایشان از قهرمانان و مدیران ورزشی بوده و با مسائل و مشکلات ورزش  به خوبی آشنا است به همین دلیل ما و همکارانمان زبان مشترک خوبی برای رفع دغدغه‌های ورزش با آقای سجادی داریم.



صالحی امیری تأکید کرد: در ساختار ورزش کشور، وزارت ورزش و جوانان محور ورزش بوده و الزاماً برای اینکه وفاق و همدلی را در ورزش حفظ کنیم باید بپذیریم که وزارت ورزش محوریت اصلی ورزش در ایران است./



پایان پیام

  • کد خبر : 327081
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار