خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/12/10 - 17:44
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
عضو کمیسیون آموزش مجلس:

عوامل پشت پرده ماجرای مسمومیت به دنبال تعطیلی آموزش حضوری در کشور هستند

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به ماجرای مسمومیت ‌های ایجاد شده در بین دانش آموزان دختر در کشور، گفت: تلاش عوامل احتمالی این ماجرا ایجاد بار روانی و رسانه‎‌ ای منفی برای تعطیلی آموزش حضوری کشور است تا با شیوع این مسئله در کشور در بین خانواده‌ها نگرانی‌ ایجاد کنند و مدارس را به تعطیلی بکشانند لذا انتظار داریم مسئولان امنیتی و اطلاعاتی نسبت به شناسایی عوامل آن اقدام کنند.

حسین حق وردی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، با اشاره به برگزاری نشست فوق العاده کمیسیون آموزش و کمیسیون بهداشت مجلس با دعوت از سه وزیر آموزش و پرورش، بهداشت و اطلاعات در خصوص مسئله مسمومیت دانش آموزان دختر در شهرهای مختلف کشور، اظهار کرد: ای جلسه پس از حضور میدانی سه تن از اعضای کمیسیون بهداشت در شهر قم انجام و گزارش دستگاه‌ها به تفکیک ارائه شد ولی هنوز ماهیت ماجرا و دست‌های پشت پرده آن دقیقا مشخص نشده است.



نماینده مردم شهریار و قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تمام تلاش عوامل احتمالی این ماجرا ایجاد بار روانی و رسانه‎‌ ای منفی برای تعطیلی آموزش حضوری کشور است تا با شیوع این مسئله در کشور در بین خانواده‌ها نگرانی‌ ایجاد کنند و مدارس را به تعطیلی بکشانند.



وی افزود: به همین دلیل مسئولان اطلاعاتی و امنیتی باید با رصد دقیق ماجرا عوامل احتمالی را شناسایی و ریشه ماجرا را مشخص کنند، متأسفانه این ماجرا منجر به نگرانی خانواده‌ها شده و همه ما وظیفه داریم آن‌ها را از نگرانی در بیاوریم اما متأسفانه برخی اظهار نظرها طی چند روز گذشته نیز به نحوی بوده که به نگرانی خانواده‎ها و دانش آموزان دامن زده است.



حق وردی تأکید کرد: با توجه به اقتداری که از دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی سراغ داریم، امیدواریم در کوتاه ترین زمان ممکن عوامل را شناسایی و به مردم معرفی کنند.



عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد:  کمیسیون آموزش مجلس تا کنون به صورت جدی پیگیر این ماجرا بوده و تا مشخص شدن نتیجه شفاف، این ماجرا را پیگیری خواهد کرد و هفته آینده نیز با رئیس شورای امنیت کشور در این زمینه جلسه خواهد داشت./



پایان پیام

  • کد خبر : 358125
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم