خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/03/17 - 10:12
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس:

طرح مفتاح با هدف توسعه مشارکت فقهی و تقنینی توسط این مرکز اجرا می‌شود

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی، از اجرای طرح مفتاح برای توسعه مشارکت نخبگان، اساتید، طلاب و دانشجویان در مباحث فقهی – تقنینی خبر داد.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، حجت الاسلام والمسلمین مهدی رجایی‌نیا رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس در سخنانی خاطرنشان کرد: در قالب این طرح، موضوعاتی از بین طرح‌ها و لوایح در دستور بررسی مجلس شورای اسلامی، جهت مطالعه و اظهارنظر ارائه می‌گردد و علاقمندان نیز نقطه نظرات خود را در چارچوب سوالات مشخص شده، به مرکز ارسال و در نهایت بعد از ارزیابی‌های نهایی، با حفظ حقوق مادی و معنوی افراد مورد استفاده قرار خواهد گرفت.



وی اظهار کرد: مرکز تحقیقات اسلامی مجلس برای اجرایی کردن این طرح، درگاه های مختلفی را تدارک دیده که از جمله آنها کانال رسمی مرکز در پیام رسان ایتا با آدرس " https://eitaa.com/joinchat/1021771898C48c711af96" می باشد.



رجایی‌نیا تصریح کرد: "چگونگی ارزیابی محتوای طرح یا لایحه از منظر مطابقت، مغایرت و عدم مغایرت با موازین اسلامی و   استنادات فقهی – حقوقی در این زمینه" ، " پیشنهادات اصلاحی در خصوص رفع اشکالات مطرح شده" ، "ایرادات ماهوی و شکلی و ...." از مواردی است که در طرح مفتاح از مخاطبان سوال شده است و در ادامه طرح‌ها و لوایح و موضوعات تقنینی دیگر نیز در قالب همین طرح در معرض استفاده پژوهشگران قرار خواهد گرفت.



رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: طرح مفتاح این ظرفیت را برای نخبگان حوزه و دانشگاه جهت مشارکت در بررسی طرح‌ها و لوایح را فراهم خواهد کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 320732
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار