خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/07/03 - 14:41
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
عضو کمیسیون آموزش مجلس تأکید کرد:

ضرورت تعیین تکلیف معلمان قرآنی جامانده از 1391

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با انتقاد از بلاتکلیفی 8 ساله معلمان قرآنی جامانده از سال 1391 معروف به طرح مهرآفرین، گفت: با وجود اختصاص بودجه برای جذب این عزیزان که تعداد آن‌‎ها فقط حدود 200 در سراسر کشور است اما وزارت آموزش و پرورش اقدامی نسبت به جذب این معلمان صورت نداده است.

احمدحسین فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با تأکید بر ضرورت تعیین تکلیف معلمان قرآنی طرح مهرآفرین سال 1391، عنوان کرد: در راستای منویات رهبر معظم انقلاب جهت ترویج و توسعه فعالیت‌های قرآنی در مدارس به عنوان تعداد 5 هزار معلم و مربی قرآنی در آموزش و پرورش با مجوز رسمی معاونت توسعه و پشتیبانی وزارتخانه و پس از طی مصاحبه‌های علمی و گزینش به شکل قرارداد کار معین در آموزش و پرورش مشغول به کار شدند.



نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پس از طی تشریفات و با اعلام تبدیل وضعیت قرارداد کار معین به پیمانی این نیروها تبدیل وضعیت شدند، افزود: متأسفانه به علت سهل انگاری برخی از مدیران استانی تعدادی از این معلمان که مجموعا تعداد آن‌ها حدود 200 معلم است، همچنان قرارداد کار معین دارند و تبدیل وضعیت نشده‌اند.



وی با یادآوری اینکه در بند (ز) تبصره 20 قانون بودجه 1400 برای این جذب این معلمان قرآنی نیز ردیف اعتباری دیده شده است، گفت: با وجود اینکه بیش از 3 ماه است که اسامی این معلمان برای جذب در آموزش و پرورش اخذ شده اما عزمی برای انجام اداری و استخدامی آن‌ها دیده نمی‌شود و این عزیزان به ناچار به نمایندگان خود در کمیسیون آموزش مراجعه می‌کنند.



عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با تأکید بر اینکه این معلمان نباید چوب سهل انگاری مدیران استانی را بخورند، اضافه کرد: در شرایط فعلی سرپرست وزارت آموزش و پرورش باید پیگیر این موضوع باشد تا این تکلیف قانونی اجرایی شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 327782
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار