خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/02/22 - 14:55
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
منادی سفیدان:

ضرورت تحول در ساختار نهضت سوادآموزی/ سواد دیگر فقط خواندن و نوشتن نیست

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با تأکید بر ضرورت تحول در ساختار نهضت سوادآموزی و تلاش های صورت گرفته در این رابطه در کمیسیون آموزش مجلس، تصریح کرد: سواد دیگر فقط خواندن و نوشتن نیست.

علیرضا منادی سفیدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره ضرورت حمایت از نهضت سواد آموزی، عنوان کرد: بی شک یکی از گران‌بهاترین دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه آموزش، تاسیس نهضت سوادآموزی بود که علاوه بر کودکان، نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و میانسالان نیز می توانند از نعمت تحصیل و فراگیری سواد بهره‌مند باشند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شاید همین نوع نگرش به بحث سواد آموزی در بدو انقلاب باعث شد که تحصیل در جامعه و خانواده های ما از جایگاه خاصی برخوردار باشد و به همین خاطر، کمترین میزان بیسوادی را در بین کشورهای منطقه داشته باشیم.

وی ادامه داد: اما در دهه‌های اخیر سوال در جامعه مدرن جهانی از علم خواندن و نوشتن فراتر رفت و معانی جدیدی به خود گرفت. حالا کسانی که بتوانند به علوم روز مجهز باشند، می توانند خود را با سواد بدانند.

منادی سفیدان اضافه کرد: بر همین اساس بنده در رأس کمیسیون آموزش و سایر همکارانم در کمیسیون این ضرورت را احساس کردیم که باید نهضت سوادآموزی کشورمان تحولاتی را تجربه کند.

وی یادآور شد: با همراهی سایر نمایندگان دغدغه‌مند و بزرگوارم توانستیم قوانینی را در مجلس به تصویب برسانیم که علاوه بر خواندن و نوشتن، موضوعاتی همچون سواد رسانه‌ای، سواد رایانه‌ای، سواد اقتصادی، سبک زندگی و ... که این روزها برای هر شهروند فراگیری آنها ضروری است، در نهضت تدریس شود.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس افزود: امیدواریم که این فراید جدید باعث شود شاهد ایجاد نقاط اتصال بیش‌تری بین افراد میان سال و سال خورده با بدنه جامعه باشیم و زمینه‌های بروز جامعه‌ای مدرن تر و توسعه یافته را فراهم کنیم./

پایان پیام

  • کد خبر : 378239
کلمات کلیدی
احسان کاظم زاده نظری
خبرنگار

احسان کاظم زاده نظری

آخرین اخبار