خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/08/21 - 15:56
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
حق وردی مطرح کرد:

ضرورت برگزاری نشست فوری کمیسیون آموزش مجلس با رئیس جمهور برای حل مسائل آموزش و پرورش

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه بسیاری از مشکلات آموزش و پرورش فراتر از ساختار این وزارتخانه است، گفت: بر همین مبنا کمیسیون آموزش باید نشستی با رئیس جمهور، رئیس سازمان برنامه و بودجه رئیس سازمان اداری و استخدامی برای حل این مسائل مشکلات داشته باشد.

حسین حق وردی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به نشست هفته گذشته کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با وزیر آموزش و پرورش، عنوان کرد: آموزش و پرورش امروز دچار مشکلات ساختاری عمده‌ای است که بسیاری از این مشکلات با توانایی‌ها، اختیارات و وظایف وزارت آموزش و پرورش همخوانی ندارد و از عهده ساختار این وزارتخانه خارج است.



نماینده مردم شهریار و قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به همین دلیل لازم است سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه در قبال مسائل آموزش و پرورش احساس وظیفه داشته باشند و همکاری‌‎های لازم را انجام دهند.



وی تصریح کرد: نمی‌‎‏شود در شعار و حرف خود بر ضرورت توجه به آموزش و پرورش صحبت کنیم و از نقش معلم بگوییم اما وقتی کار به حوزه اجرا می‌رسد، هزاران توجیه غیرقابل قبول بیاوریم.



عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تأکید کرد: امروز به ما نمایندگان ثابت شده که وزارت آموزش و پرورش بدون حمایت سایر ارکان حاکمیت نمی‌تواند بر مشکلات فایق آید. مشکلاتی که یکی دو تا نیست و نیاز به همراهی جدی حاکمیت دارد.



حق وردی اضافه کرد: بر همین مبنا پیشنهادی در جلسه طرح سئوال با وزیر آموزش و پرورش مطرح کردم که اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس نشستی فوری با رئیس جمهوری در حضور رئیس جمهور، رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس سازمان اداری و استخدامی داشته باشد تا مشکلات ساختاری آموزش و پرورش یک بار برای همیشه تعیین تکلیف شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 351894
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار